آخرین وضعیت مسکن ویژه تهران

۳ م دیماه ،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) متقاضیان ثبت‌نام مسکن ویژه تهران از ۲۵ شهریورماه امسال می‌توانستند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.tehran.maskanmehr.net برای خرید واحد‌ اقدام کنند.

رییس سازمان ملی زمین و مسکن دربارهٔ دیگر امتیازات این طرح اظهار کرد: واجدان شرایط برای دریافت واحد‌های مسکن ویژه تهران اولویت‌بندی می‌شوند و متقاضیان باید ابتدا با گشایش حساب در یکی از شعب بانک مسکن، ۲۰ میلیون تومان واریز کنند و پس از احراز شرایط توسط متقاضیان خرید مسکن ویژه در تهران متقاضیان هر سه ماه یکبار ۲۰ میلیون تومان در چهار مرحله (۱۲ ماه) واریز خواهند کرد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ممکن است بنا بر شرایط روز قیمت پرداختی در مرحله‌ پنجم افزایش یابد و همچنین پس از انتخاب متقاضی در مورد منطقه‌ مورد نظر خرید مسکن ویژه اقساط پس از تحویل به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود، به‌طوری که ماهیانه کمتر از یک میلیون تومان مابقی هزینه‌ مسکن ویژه از خریدار دریافت خواهد شد. متقاضیان پس از پرداخت سوم، حق انتخاب واحد خود در یکی از مناطق تهران که مسکن ویژه در آن ساخته می‌شود را دارند.

به گفته‌ مهرآبادی در منطقه‌ ۲۲ تهران نیز شهرک آتی‌شهر برای مسکن ویژه تهران در نظر گرفته شده، بدین منظور مشاور طرح مشخص و کار آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، همان طور که گفته شد متقاضیان باید شروط مجاز برای ثبت نام را داشته باشند و پس از آن متقاضیان باید ابتدا با گشایش حساب در یکی از شعب بانک مسکن ۲۰ میلیون تومان واریز کنند و پس از احراز شرایط توسط متقاضیان خرید مسکن ویژه در تهران متقاضیان هر سه ماه یکبار ۲۰ میلیون تومان در چهار مرحله (۱۲ ماه) واریز خواهند کرد که با توجه به شرایط روز ممکن است قیمت پرداختی در مرحله‌ پنجم افزایش یابد.

البته این همه هزینه برای صاحب یکی از واحدهای مسکن ویژه تهران شدن، نیست. پس از پرداخت این اقساط و برآورد هزینه کلی زمین و ساخت مابقی هزینه مسکن در اقساطی ماهیانه کمتر از یک ماهه دریافت خواهد شد و متقاضیان پس از پرداخت سوم حق انتخاب واحد خود در یکی از مناطق تهران که مسکن ویژه در آن ساخته می‌شود را دارند که لازم به ذکر است این مناطق در حال حاضر شامل تهرانسر و آتی شهر در منطقه ۲۲ تهران می‌شوند که هنوز شرایط در حکیمیه مشخص نیست.

ثبت‌نام بیش از ۲ هزارنفر برای مسکن ویژه تهران

اما معاون وزیر و رییس سازمان ملی زمین و مسکن به تازگی از ثبت‌نام بیش از دو هزار نفر واجد شرایط مسکن ویژه تهران صحبت کرد و گفت: تاکنون از ظرفیت چهار هزارواحد مسکن، ۲۴۵۰ متقاضی ثبت‌نام مسکن ویژه تهران بودند که می‌توانند از طریق بانک‌های عامل نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مهرآبادی در گفت‌وگویش با ایسنا با اشاره به برنامه پیش‌بینی شده ۴۰۰۰ واحد مسکن ویژه تهران اظهار کرد: تاکنون ۳۲۸۶ واحد در مرحله عملیات اجرایی می باشند.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.