آخر هفته رگبار و رعد و برق درشمال کشور /توفان شن در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک و در شمال سیستان و بلوچستان توفان شن رخ خواهد داد.

به گفته وی، امروز در ارتفاعات البرز و ارتفاعات شمال شرق در اوایل شب افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

او گفت: از اواخر وقت امشب و طی روز پنج شنبه در سواحل جنوبی دریای خزر رگبار و رعد و برق پراکنده رخ خواهد داد و در سایر نقاط کشور آسمان صاف پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین می گوید: فردا آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد و دربعدازظهر همراه با رشد ابر در ارتفاعات خواهد بود.

هوای تهران سالم است

همچنین مدیر کل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در رابطه با وضع هوا گفت: هوای تهران با قرار گرفتن شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد ۸۴ در شرایط سالم قرار دارد.

یوسف رشیدی با بیان این مطلب افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت تمام آلاینده‌ها به غیر از آلاینده دی اکسید گوگرد نسبت به روز گذشته کاسته شده است.

به گفته وی، به این ترتیب میانگین غلظت تمام آلاینده‌ها به غیر از ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی و فرمانداری شهر ری به لحاظ آلاینده‌ها ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در سایر ایستگاه‌ها در حد مجاز است.

رشیدی می گوید: امروز شاخص آلاینده منو اکسید کربن با ۲ واحد کاهش نسبت به روز گذشته روی عدد ۲۷، ازن با ۷ واحد کاهش روی عدد ۵۲، ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون با ۲ واحد کاهش روی عدد ۵۶ و ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون با ۳ واحد کاهش روی عدد ۸۴ ایستاده و شاخص آلاینده دی اکسید گوگرد با ۲ واحد افزایش نسبت به روز گذشته روی عدد ۳۵ قرار گرفته است.

مدیر کل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه تصریح کرد: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی کمی تا قسمتی ابری گاهی وزش باد است و به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا به غیر از مناطق پرتردد در سایر نقاط شهر در شرایط سالم باقی بماند.

۴۵۲۳۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.