آرامگاه جد اعلای حضرت محمد (ص) +تصاویر

هاشم بن عبدمناف نخستین کسى است مسافرت‌های تابستانى و زمستانى قریش را معمول ساخت. او زمستان‌ها به یمن و حبشه و تابستان‌ها به ناحیه غزه و شام و گاهى هم به آنقره سفر می ‏کرد.

ممتازنیوز: عمروالعَلاء پسر عبدمَناف معروف به هاشم از بزرگان قبیلهٔ قریش و شهر مکه و نیای قبیلهٔ بنی هاشم بود.

عمروالعَلاء پسر عبدمَناف معروف به هاشم (۲۰۱ پیش از هجرت – ۱۲۶ پیش از هجرت) از بزرگان قبیلهٔ قریش و شهر مکه و نیای قبیلهٔ بنی هاشم بود. وی جد اعلای محمد رسول‌الله (ص) بود. هاشم از بزرگ‌ترین و بانفوذترین شخصیت‌های قریش بود.

به گزارش پارسینه،طبق نقل‌های تاریخی، هاشم بن عبدمناف نخستین کسى است مسافرت‌های تابستانى و زمستانى قریش را معمول ساخت. او زمستان‌ها به یمن و حبشه و تابستان‌ها به ناحیه غزه و شام و گاهى هم به آنقره سفر مى‏کرد.

او به کعبه اهمیت بسیار می‌داد و قریش را به تکریم و احترام زایران، تشویق می‌کرد.

به خاطر این خصوصیات شایسته در او مردم عرب و قریش به او لقب سید دادند. یعنی آقای عرب. لقب «سید» در اولاد او باقی ماند، و این سیادت از او به فرزندانش عبدالمطلب و اولاد او و بعدها به پیامبر خدا (ص) و علی بن ابیطالب (ع) و دودمان آن‌ها رسید. او در یکی از سفرهای تجاری‌اش، در شهر غزه، فلسطین درگذشت.

بارگاه هاشم هم‌اکنون با نام «مسجد السید هاشم» در منطقهٔ الدرج شهر قدیمی غزه قرار دارد و به عنوان بزرگ‌ترین و کهن‌ترین مسجد این شهر معروف است. ساختمان فعلی مسجد، از سال ۱۸۵۰ میلادی باقی مانده است که به دستور سلطان عثمانی عبدالمجید ساخته شد. مقبرهٔ هاشم در گوشهٔ شمال غربی مسجد قرار دارد.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , جد اعلای حضرت محمد, حضرت محمد (ص), هاشم بن عبدمناف


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.