آرژانتینی‌ها پرچم‌های انگلیس را به آتش کشیدند

۱۶م دیماه ،

reuters2-61.jpg

انتشار سرمقاله‌ روزنامه سان در روزنامه بوئنوس آیرس هرالد با عنوان “دست از سر جزیره فالکلند بردارید” در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور آرژانتین، حضور معترضان آرژانتینی در خیابان‌ها و آتش زدن پرچم‌های انگلیس را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه “دیلی میل” این سرمقاله در پاسخ به نامه “کریستینا فرناندز کرچنر” ، رئیس‌جمهوری آرژانتین درخصوص برگزاری مذاکراتی دربارهٔ حاکمیت جزایر فالکلند انتشار یافت.

این سرمقاله خشم مردم آرژانتین را به دنبال داشت و تظاهرکنندگان کپی‌هایی از این روزنامه و پرچم‌های انگلیس را به آتش کشیدند.

در این سرمقاله هفت پاراگرافی آمده بود که ادعاهای آرژانتین در خصوص جزایر فالکلند بی‌پایه و اساس است و این جزایر به طور قطع تحت مالکیت انگلیس باقی می‌مانند.

روزنامه سان نوشت: حاکمیت انگلیس بر جزایر فالکلند به سال ۱۷۶۵ پیش از آنکه جمهوری آرژانتین وجود داشته باشد، بازمی‌گردد. از جانب میلیون‌ها تن از خوانندگان‌ ما: “دست از سر جزایر فالکلند بردارید.”

رئیس‌جمهوری آرژانتین در یک نامه سرگشاده به “دیوید کامرون”، نخست وزیر انگلیس، لندن را به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متهم کرد و خواستار یک راه حل مذاکره‌ای شد.

نخست‌وزیر انگلیس مذاکرات را رد کرد و گفت: تقریبا سه هزار تن از ساکنان جزایر فالکلند انتخاب کرده‌اند که انگلیسی باشند.

دولت انگلیس آرژانتین را به ایجاد رعب و وحشت در میان کشتی‌های مسافربری انگلیس در نزدیکی جزایر فالکلند متهم کرده است.

روزنامه سان نوشت: مناقشه بر سر فالکلند، یک موضوع فرعی برای رهبران بی کفایت آرژانتین شده اما آنها در حقیقت وقتشان را تلف می‌کنند و آنها باید به خاطر داشته باشند که دفعه پیش چه اتفاقی رخ داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.