آرین منش:کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم در بعد نظارتی موفق عمل کرده است

‘جواد آرین منش ‘ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا عملکرد مجلس هشتم را در مجموع موفق ارزیابی کرد و افزود: در این دوره قوانین مهمی همچون تصویب قانون هدفمندی یارانه ها انجام و خلاهای قانونی در این دوران برطرف شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه بعد نظارتی مجلس هشتم در این دوره تقویت شد ادامه داد: ایجاد معاونت جدید نظارت در هر کمیسیون و تعیین یک دبیر که وظیفه نظارت بر چگونگی اجرای مصوبات کمیسیون را داشت از نقاط قوت در این دوره بود.

* توفیق کمیسیون فرهنگی در بعد نظارتی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که کمیسیون فرهنگی در چه بخش موفق عمل کرده است ؟افزود : کمیسیون فرهنگی در بعد نظارتی موفق عمل کرده ،از حیث قانونگذاری تعداد قوانینی که در این کمیسیون تصویب شد اندک بوده و ۲ قانون آماده مطرح شدن در صحن علنی بود که متاسفانه عمر مجلس این دوره به آن کفاف نداد.

آرین منش از اینکه عمر مجلس هشتم به تصویب برخی قوانین مهم کفاف نداد، ابراز تاسف کرد و گفت: قوانین نظارت بر صدا و سیما و جامع رسانه های همگانی که برطرف کننده خلاهای موجود در عرصه رسانه ها را به ویژه رسانه های نوین و دیجیتال بود از این قوانین است .

* رشد بودجه حوزه نشر مکتوب

وی در پاسخ به این پرسش که عملکرد کمیسیون فرهنگی در حوزه نشر مکتوب چگونه بوده است؟ گفت:خوشبختانه با خلاهای قانونی در این بخش رو به رو نبودیم، موفق شدیم اعتبارات مربوط به توسعه فرهنگ مکتوب، نشر و مطبوعات را تقویت کرده و رشد قابل توجهی را در بودجه سالانه این بخش شاهد باشیم.

آربن منش گفت: مجلس همواره در این حوزه حمایت های لازم را انجام داده است .

* خلا قانون کپی رایت رنج مضاعف پدیدآورندگان

آرین منش در مورد قانون مالکیت معنوی و رعایت کپی رایت و اینکه پیوستن به این قانون چه مزایا و معایبی دارد؟ گفت: این قانون مساله پیچیده ای است اگر بخواهیم قوانیم را به شکل بین المللی بپذیریم باید منتظر عواقب و زیان های آن باشیم که هزینه بر است .

وی با یاد آوری اینکه تعداد آثار مکتوب صادراتی کشور در مقایسه با جهان کم است گفت : در این عرصه و در تعامل با کشورها زیان قابل توجهی خواهیم دید.

به گفته نماینده مردم مشهد، خلا قانون کپی رایت در داخل کشور پدید آورندگان آثار را رنج می دهد و آنان را دچار زیان مادی فراوان می کند، خوب است مجلس آینده این خلا را برطرف و چاره ای جدی اندیشه کند

فراهنگ **۱۶۳۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۹۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.