آزادسازی فعالیت‌های پستی/ برنامه های دولت برای دارایی های راکد پست

به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی پور با بیان اینکه شرکت پست امسال نیز مانند سال گذشته با محوریت برنامه استراتژیک به حرکت خود ادامه می‌دهد، اظهار داشت: شرکت پست در سال ۹۰ راه تحول را پیدا کرده و مدیران ارشد این شرکت با درک شرایط موجود و توجه به خطوط راهنمایی که در مجموعه وزارت ارتباطات ترسیم شده، مسیر موفقیت را با گام‌های بلند و سریع می‌پیمایند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته از پتانسیل‌های حوزه پست در کشور بهره‌برداری کافی صورت نگرفته گفت: اما امروز چهره پست نسبت به گذشته تغییر اساسی کرده و شاهد حرکت آن در مسیر اهداف از پیش تعیین شده هستیم.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای ایجاد رقابت در بخش پست، گفت: وجود دیدگاه کلان‌نگر به این بخش در سال‌های اخیر و دستیابی به قابلیت‌ها از سوی شرکت پست این امکان را فراهم آورده تا در جهت ارایه خدمات با کیفیت و ارزان‌تر به مردم گام برداریم و همچنین ورود اپراتورهای جدید را در آینده شاهد باشیم.

 

تقی پور با بیان اینکه “تصمیم داریم پیش از خصوصی‌سازی فضا را برای آزاد سازی فراهم کنیم”، تصریح کرد: تشکیل سازمان پست دولتی مقدمه‌ای بر آزادسازی فعالیت‌های پستی است و برای اینکه اپراتورهای دیگر بتوانند امکان فعالیت داشته باشند باید لایه‌های زیرساختی پست جدا شود که به‌تدریج این‌کار هم صورت خواهد گرفت.

 

وی ورود فناوری‌های جدید و خدمات شرکت‌های رقیب را دلیلی برای حذف خدمات سنتی پست از سبد محصولات عنوان کرد و خواستار تلاش مجموعه برای پیدا کردن جایگزینی برای آن شد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مبحث مدیریت دارایی‌ها اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود در کنار کارها و خدماتی که صورت می‌گیرد، دارایی‌های راکد و غیر مولد را به دارایی‌های مولد تبدیل کنیم که مجوز آن در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.