آزاد‌سازی سرعت و کاهش قیمت سبب بهبودی شرایط اینترنت کشور

۲۰خردادماه،

مدیر یک شرکت اینترنتی از اقدامات مثبتی که وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات دولت یازدهم می‌تواند در این حوزه انجام دهد گفت.

ژیرایر وارطانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت با توجه به اساسنامه خود متولی درگاه‌های ورود و خروج پهنای باند است اما در حال حاضر وارد حوزه تصدی‌گری در قالب برون‌سپاری به پنج شرکت پیمانکار شده است.

وی ادامه داد:عملکرد سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی باید به صورت فرا وزارتخانه‌ای باشد و موازی‌بودن آن با شرکت ارتباطات زیرساخت سبب کاهش کارایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌شود و نمی‌تواند بدون فشار‌های معمول عمل کند.

عضو انجمن شرکت‌های اینترنتی در رابطه با کیفیت اینترنت ارائه شده توسط شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: آزاد‌سازی سرعت و کاهش قیمت آن سبب بهبودی شرایط کلی اینترنت کشور می‌شود که برای رسیدن به استاندارد‌های جهانی بسیار ضروری است.

وارطانیان در پایان افزود: در صورتی که فیلترینگ به صورت هوشمندانه اعمال شود، پایگاه اینترنتی‌ها، بدون سبب موجه فیلتر‌ می‌شوند و این سبب می‌شود مردم به VPN‌های غیرقانونی روی بیاورند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.