آزار کاربران با اینترنت بی‌کیفیت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

یک کارشناس در کنار سرعت پایین اینترنت به کیفیت آن اشاره کرد و گفت: سرعت اینترنت مقوله‌ای جدا است و کیفیت مقوله‌ای دیگر حتی اگر سرعت هم بالا باشد ولی سرویس بی‌کیفیت، کاربر را اذیت خواهد کرد.
 
وارتانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه علاوه بر سرعت پایین سرویس‌های اینترنتی کیفیت چندان مناسبی ندارند. در این بین من کیفیت اینترنت را در POCKET LOSTها می‌بینیم که چندان در باز کردن صفحات اینترنتی مشخص نیست و خود را در تماس‌های اینترنتی نشان می‌دهد. برای مثال هنگام گفت‌وگو کاربر با قطعی‌های بازه‌ای و یا نویز روی صدا مواجه می‌شود و همین امر کیفیت را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
وی در ادامه اشاره‌ای به انحصاری بودن ورود پهنای باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت داشت و گفت: متاسفانه در اساس‌نامه شرکت زیرساخت آمده است که این شرکت تنها باید متولی اینترنت باشد درحالی که نه این‌که امور اپراتوری را به دست گیرد ما بارها نسبت به این موضوع شکایت کرده‌ایم.
 
وارتانیان با اشاره به بالا بودن قیمت اینترنت نسبت به سایر کشورهای منطقه گفت:‌ اگر شرکت‌های خصوصی ورود پهنای باند به کشور را به عهده بگیرند رقابت افزایش خواهد یافت همین امر سبب کاهش قیمت خواهد شد.
 
این کارشناس در پایان راهکار کاهش قیمت و افزایش کیفیت را این گونه مطرح کرد: اگر به شرکت‌های خصوصی اجاره‌ داده شود که پهنای باند را وارد کنند و تعداد آن‌ها را هم چه در زمینه اینترنت و چه در زمینه تلفن اینترنتی افزایش پیدا کند شاهد کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت سرویس‌های اینترنتی خواهیم بود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.