آزمایش دوپینگ پیشرفته‌تر می‌شود

جام جم آنلاین: مرکز کنترل دارویی المپیک کینگز کالج لندن، مجوز کمیته المپیک را برای آزمایش ضد زورافزایی (دوپینگ) ورزشکاران دریافت کرد.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از یورنیوز، پروفسور دیوید کوآن، مرکز کنترل دارویی المپیک کینگز کالج می گوید: “خون نشان می دهد در بدن چه وجود دارد و وقتی دارویی تزریق می شود، فورا در بدن خواهد بود. اگر از راه دهان آن را مصرف کنید، مدتی طول می کشد که به بدن برسد. از آنجایی که آزمایش های ما بسیار حساس است، حتی اگر در ابتدای ظهور ماده در ادرار باشد، ما قادر به تشخیص آن خواهیم بود.”

همه ورزشکاران بازی های المپیک می توانند تحت کنترل احتمالی قرار گیرند. ولی کنترل ورزشکارانی که برنده مدال شده اند، الزامی است. و اگر استفاده مواد نیروزا توسط ورزشکاری ثابت شود، این شاید به منزله پایان کار حرفه ای او باشد. با این حال در هر مسابقه مهم جهانی، آنها فکر می کنند می توانند از تشخیص پزشکان فرار کنند.

پروفسور دیوید کوآن ادامه می دهد: “اگر ماده ویژه و جدیدی مصرف کنید، نتیجه مستقیم آن محو طبیعی هورمون ها خواهد بود و با مشاهده این پدیده می توانیم دقیق تر پیگیری کنیم و ترکیبی را که قبلا نمی شناختیم، کشف کنیم.”

هر نمونه با یک طیف سنج جرمی تحلیل می شود که با تنها یک آزمایش، وجود مواد نیروزای مختلف را تشخیص می دهد. آزمایشگاه می تواند نتایج اولیه را در دوازده ساعت ارائه کند.

پروفسور کوآن معتقد است: “چهار سال از بازی های المپیک پکن می گذرد و علم پیشرفت سریعی داشته است. طیف سنج جرمی که ما استفاده می کنیم، بسیار پیچیده است. امروزه ابزار تشخیص ترکیبات در خون و ادرار بسیار دقیق است. این ابزار حساس تر از چهار سال پیش است و بسیار سریعتر کار می کند.”

هنگام بازی های المپیک لندن، تقریبا چهارصد نمونه ادرار یا خون در روز مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.