آسیب‌های اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای کاهش می‌یابد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فاوا نیوز در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱، فاوانیوز: رییس انجمن جامعه شناسان در زمینه برپایی نمایشگاه‌های استانی گیم گفت: افراد نخبه در عرصه بازی‌های رایانه‌ای به واسطه برپایی این رویدادها کشف می‌شوند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، امان الله قرائی مقدم به نقش بازی های رایانه ای در زمینه فرهنگسازی اشاره کرد و افزود: توجه به رده بندی سنی بازی های رایانه ای می تواند در کاهش آسیب های احتمالی این تولیدات موثر باشد.

به عقیده وی، در بحث گیم باید به فرهنگ و هویت ملی توجه شود چراکه اقشارمختلف با گویش و فرهنگ متفاوت در سراسر ایران، مخاطب این هنر _صنعت نو ظهور هستند.
این استاد جامعه شناس به خرده فرهنگ های مناطق مختلف کشور اشاره کرد و ادامه داد: بازی های رایانه ای اگر با توجه به خرده فرهنگها  تولید شود، می تواند در زمینه حفظ  بازی های سنتی مفید باشد.

وی یادآور شد: بازی های سنتی مانند چوگان ،بازی شبانه و بازی روزانه با رشد فناوری آرام آرام به فراموشی سپرده شده، این قبیل بازی ها می تواند نمونه مناسب برای تولیدگیم و نگرش اجتماعی سنت ها قرار گیرد.

قرائی مقدم برگزاری نمایشگاه های استانی بازی های رایانه ای را اثر گذار دانست و توضیح داد: برگزاری چنین رویدادهایی که رویکرد فرهنگی دارد می تواند زمینه ساز رشدصنعت گیم کشور مطابق با سنت ایرانی باشد و زمینه آشنایی همگان را با تولیدا داخلی فراهم می کند.

رییس انجمن جامعه شناسان توجه به استعدادهای تولید کنندگان گیم درسراسر کشور را از دستاورد های نمایشگاه های استانی  برشمرد و افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای با برپایی نمایشگاه‌های استانی می تواند زمینه کشف استعدادهای پنهان در استان های دیگر را فراهم آورد.

قرائی مقدم همچنین بر لزوم ورود بخش خصوصی در عرصه گیم تاکید کرد وگفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای می تواند با حمایت تولید کنندگان زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم آورد.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.