آشنایی با راهکارهای بیابان زدایی در صدای آشنا

۲۵خردادماه،

دو ویژه برنامه “با طبیعت” و “باد و گز”، در روز جهانی بیابان زدایی از شبکه جهانی صدای آشنا پخش خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ “با طبیعت” در سه بخش به موضوعات چون؛ تعریف بیابان زدایی و کویر و تفاوت های این دو با هم؛ مطرح کردن مسائل و عوارض گسترش بیابان ها و از بین رفتن جنگل ها و مراتع در ایران و سایر نقاط جهان و راهکار های ایران و جهان برای جلوگیری از ازدیاد بیابان می پردازد. 
دکتر پرویز کردوانی و نرگس روحانی استادان دانشگاه و فرهاد سرداری معاون بیابان زدایی سازمان جنگل ها و مراتع، کارشناسان این ویژه برنامه است. 
سوادکوهی سردبیر، علی همایی تهیه کننده، راضیه طالب زاده زاده گوینده، در این ویژه برنامه همراه شما می باشند. 
“با طبیعت” کاری از گروه جامعه و زندگی را دوشنبه بیست و هفتم خرداد ساعت ۱۱:۰۰ به وقت تهران برابر با ساعت ۰۶:۳۰ به وقت گرینویچ، از کانال اروپای شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید. 
“باد و گز” ضمن اطلاع رسانی دربارهٔ بیابان و بیابان زدایی در کل ایران، به ارائه راهکارهایی به منظور مقابله با این معضل خواهد پرداخت. 
تعریف بیابان زدایی و بیابان زایی، اقدامات صورت گرفته جهت کنترل بیابان زدایی، گزارش از مناطق بیابانی در استان خوزستان، و گفت و گو با کارشناسان و صاحب نظران در حوزه بیابان زدایی، بخش های دیگر این ویژه برنامه را تشکیل می دهد. 
مهندس غلامعباس عبدی نژاد مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری ایران، کارشناس این ویژه برنامه است. 
آرش معصومی سردبیر، بهزاد بهادر تهیه کننده، راضیه طالب زاده گوینده و سمیه نجفی گزارشگر در این ویژه برنامه همراه شما می باشند. 
“باد و گز” کاری از گروه فرهنگ و تمدن را دوشنبه بیست و هفتم خرداد ساعت ۰۹:۳۰ به وقت تهران برابر با ساعت ۰۵:۰۰ به وقت گرینویچ، از کانال آسیاواقیانوسیه شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.