آشپزخانه یک خانم مهمان دوست

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

دوست دارید وقت بیشتری را کنار مهمان ها بگذرانید ولی ناچار میباشید iبه آشپزخانه بروید و وسائل پذیرایی را آماده نمایید؟ البته در آشپزخانه هم همه حواستان پیش مهمان هاست و سعی می نمایید بشنوید چه می گویند. راه حل این مشکل چیست؟ شاید iبه خودتان می گویید ای کاش مهمان ها در آشپزخانه می نشستند تا بتوانید هم iبه کارها رسیدگی نمایید و هم در کنارآنها باشید.

اگر دوست دارید در آشپزخانه از مهمان های خود پذیرایی نمایید، نکات زیر را رعایت نمایید:

● فضا را باز نمایید.
در صورت امکان دیوارهایی را که آشپزخانه را از اتاق نشیمن یا غذاخوری جدا می نمایند بردارید تا فضایی بزرگتر و دلبازتر برای مهمان ها فراهم شود. با این کار نه تنها خانه تان بسیارزیباتر و بازتر iبه نظر می رسد بلکه iبهای خانه تان هم بیشتر خواهد شد.

● از میز مناسب استفاده نمایید.
میزهای نیمکت مانند وسیله ای مناسب می باشند که کمک می نمایند تا مهمان ها دور آن بنشینند و مالکخانه iبه راحتی در آشپزخانه رفت و آمد کند. همین طور می توانید میزی بدون پایه را iبه دیوار متصل نمایید. در طراحی های تازه، میزها iبه صورت قسمتی از آشپرخانه ساخته می شوند نه iبه شکل میزی جداگانه.

● برای هرچیز فضایی بیابید.
هرچه تعداد کابینت ها و کشوها بیشتر باشد کارتان راحت تر خواهد بود. کابینت های بزرگ یا کشوهای عمیق تر کمک میکنند تا بتوانید وسائل غیر ضروری و وسائلی را که تنها در موقعیت های خاص مورداستفاده قرار می گیرند دور از دسترس قرار دهید. بدین ترتیب هم آشپرخانه خلوت تری خواهید داشت و هم اینکه موقع مهمانی می دانید هر وسیله در کجا قرار دارد.

● جوی مناسب ایجاد نمایید.
حتی مهمانی های رسمی هم iبه نورپردازی و موسیقی مناسب نیاز دارند. پس سعی نمایید برای آشپزخانه چراغ های مناسب بخرید که بتوان نورشان را تنظیم نمود همین طور اسپیکرهای قوی در آشپزخانه قرار دهید.

● آشپزخانه ای خلاقانه داشته باشید.
همه چیز بستگی iبه سیقه خودتان دارد، ولی برای داشتن یک اشپزخانه جذاب که برای پذیرایی از مهمان ها مناسب باشد، لازم است خلاقیت iبه خرج دهیم. از اثار هنری خاص و کاغذدیواری های بسیارزیبا گرفته، تا هنرهای دستی خودتان.

● وسائل آشپزخانه را هوشمندانه انتخاب نمایید.
وسائلی را انتخاب نمایید که بتوانند دو یا چند کار را انجام دهند. iبه طور مثال یخچال هایی که یخ ساز دارند یا فرهای کشودار هم iبه خلوت تر بودن آشپزخانه کمک می نمایند و هم iبه صرفه جویی در وقت.

آفتاب

ممتازنیوز – هنر در خانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.