آشپزخانه یک خانم مهمان دوست!

اگر مهمان زیاد دارید، این آشپزخانه لازم می شود

دوست دارید وقت بیشتری را کنار مهمان ها بگذرانید ولی ناچار هستید به آشپزخانه بروید و وسائل پذیرایی را آماده کنید؟ البته در آشپزخانه هم همه حواستان پیش مهمان هاست و سعی می کنید بشنوید چه می گویند. راه حل این مشکل چیست؟

   دوست دارید وقت بیشتری را کنار مهمان ها بگذرانید ولی ناچار هستید به آشپزخانه بروید و وسائل پذیرایی را آماده کنید؟ البته در آشپزخانه هم همه حواستان پیش مهمان هاست و سعی می کنید بشنوید چه می گویند. راه حل این مشکل چیست؟ شاید به خودتان می گویید ای کاش مهمان ها در آشپزخانه می نشستند تا بتوانید هم به کارها رسیدگی کنید و هم در کنارآنها باشید.

آشپزخانه تان را برای پذیرایی از مهمان ها آماده کنید

اگر دوست دارید در  آشپزخانه از مهمان های خود پذیرایی کنید، نکات زیر را رعایت کنید:

فضا را باز کنید.

در صورت امکان دیوارهایی را که آشپزخانه را از اتاق نشیمن یا غذاخوری جدا می کنند بردارید تا فضایی بزرگتر و دلبازتر برای مهمان ها فراهم شود. با این کار نه تنها خانه تان زیباتر و بازتر به نظر می رسد بلکه بهای خانه تان هم بیشتر خواهد شد.

از میز مناسب استفاده کنید.

میزهای نیمکت مانند وسیله ای مناسب هستند که کمک می کنند تا مهمان ها دور آن بنشینند و صاحبخانه به راحتی در آشپزخانه رفت و آمد کند. همین طور می توانید میزی بدون پایه را به دیوار متصل کنید. در طراحی های جدید، میزها به صورت قسمتی از آشپرخانه ساخته می شوند نه به شکل میزی جداگانه.

برای هرچیز فضایی بیابید.

هرچه تعداد کابینت ها و کشوها بیشتر باشد کارتان راحت تر خواهد بود. کابینت های بزرگ یا کشوهای عمیق تر کمک میکنند تا بتوانید وسائل غیر ضروری و وسائلی را که تنها در موقعیت های خاص مورداستفاده قرار می گیرند دور از دسترس قرار دهید. بدین ترتیب هم آشپرخانه خلوت تری خواهید داشت و هم اینکه موقع مهمانی می دانید هر وسیله در کجا قرار دارد.

جوی مناسب ایجاد کنید.

حتی مهمانی های رسمی هم به نورپردازی و موسیقی مناسب نیاز دارند. پس سعی کنید برای آشپزخانه چراغ های مناسب بخرید که بتوان نورشان را تنظیم کرد همین طور اسپیکرهای قوی در آشپزخانه قرار دهید.

آشپزخانه ای خلاقانه داشته باشید.

همه چیز بستگی به سیقه خودتان دارد، ولی برای داشتن یک اشپزخانه جذاب که برای پذیرایی از مهمان ها مناسب باشد، لازم است خلاقیت به خرج دهیم. از اثار هنری خاص و کاغذدیواری های زیبا گرفته، تا  هنرهای دستی خودتان.

وسائل آشپزخانه را هوشمندانه انتخاب کنید.

وسائلی را انتخاب کنید که بتوانند دو یا چند کار را انجام دهند. مثلا یخچال هایی که یخ ساز دارند یا فرهای کشودار هم به خلوت تر بودن آشپزخانه کمک می کنند و هم به صرفه جویی در زمان.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.