آغاز بکار جایزه ادبی ˝بارگاس یوسا˝ به ارزش صدهزار دلار

۱۷فروردین۱۳،

جایزه‌ ادبی ‌بهترین رمان اسپانیولی‌زبان ˝بارگاس یوسا˝ به افتخار ماریو بارگاس یوسا، نویسنده‌ سرشناس کشور پرو و برنده‌ جایزه نوبل، طی مراسمی در موزه‌ هنرهای معاصر شهر لیما آغاز به کار کرد.

به گزارش هنرآنلاین، این جایزه ادبی که قرار است به صورت دو سالانه برگزار شود، به ارزش یکصد هزار دلار در ماه مارس ۲۰۲۴ میلادی از سوی هیئت داوران به رمان برگزیده اعطاء می‌شود‌.

بنابر این گزارش، نلیدا پینون، رمان‌نویس، منتقد و مقاله‌نویس برزیلی،‌ کریستوفر دومینگوئز میشل، نویسنده اهل مکزیک‌، دیوید کالاگر، منتقد شیلیایی،‌ مارکو مارتوس، شاعر و کارگردان اهل پرو و ویکتور گارسیا لاکونچا، داوری اولین دوره جایزه ادبی بارگاس یوسا (در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۴ میلادی) را برعهده دارند.

خورخه ماریو پدرو بارگاس یوسا، به عنوان یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین نویسندگان و مقاله‌نویسان معاصر آمریکای جنوبی در سال ۲۰۱۰ و در حالیکه حدود ۲۰ سال نامش به عنوان یکی از کاندیداهای جایزه نوبل مطرح بود، برنده این جایزه مهم ادبی شد.

ماریو بارگاس یوسا تاکنون بیش از ۳۰ رمان و نمایشنامه نوشته‌است که از مشهورترین آنها می‌توان به “گفتگو در کاتدرال”، “خانه سبز”، “عصر قهرمان” و “جنگ آخرالزمان” اشاره کرد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.