آغاز ثبت‌نام حقیقی‌ها برای دریافت کد اقتصادی/ توزیع سری جدید کارت‌ها

حسین وکیلی در گفتگو با مهر از آغاز ثبت نام حقیقی ها برای دریافت کد اقتصادی از اواخر بهار امسال خبرداد و گفت: از ابتدای سال ۹۱ مقررات ماده ۱۶۹ مکرر اجرایی شده است، یعنی تمام فعالان اقتصادی، شرکتها، مشاغل بند ” الف” و”ب” ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم باید صورت حساب صادر و در صورت حسابهایی که صادر می کنند باید شماره اقتصادی را درج کنند.

معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اما با توجه به اینکه هنوز شماره اقتصادی صادر نکرده ایم، اعلام کردیم که افرادی که شماره اقتصادی نگرفته اند، اشخاص حقوقی از شناسه ملی و اشخاص حقیقی از شماره ملی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در پایان هر ۳ ماه باید یک نسخه از فهرست صورت حساب های صادره برای سازمان امور مالیاتی ارسال شود، اگر صورت حساب ها به موقع ارسال نشود، برای صورت حساب هر ۳ ماه هر میزان که معامله انجام شده باشد یک درصد آن باید جریمه شوند یعنی عدم ارسال فهرست صورت حساب های صادره مشمول جریمه یک درصدی همان معاملات می شود.

وکیلی خاطرنشان کرد: اگر صورت حساب صادر نکنند یا شماره اقتصادی خود را برای معاملات دیگران استفاده کنند و یا از شماره اقتصادی دیگران برای معامله خود استفاده کنند، مشمول ۱۰ درصد جریمه معامله می شوند که جریمه سنگینی است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مهلتی که تا پایان سال گذشته در نظر گرفته شده بود، افزود: در حال حاضر برای شرکتهای جدید سایت باز است و به زودی توزیع کارت های اقتصادی جدید را آغاز می کنیم و اگر حقوقی ها کارت سری جدید را نداشته باشند مشمول جرائم جدید می شوند. تاکنون ۷۰ درصد از فعالان اقتصادی اشخاص حقوقی برای دریافت کد اقتصادی ثبت نام کرده اند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.