آغاز ثبت نام از پزشکان جهت برنامه پزشک خانواده شهری در استان مرکزی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت:ثبت نام از پزشکان جهت برنامه پزشک خانواده آغاز شد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از وب دا ،دکتر بابک عشرتی با بیان این مطلب افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته پزشکان عمومی، اطفال، داخلی و عفونی می‌توانند تا پنجم مردادماه با مراجعه به «سامانه ثبت نام برنامه پزشک خانواده شهری استان مرکزی» در پورتال دانشگاه علوم پزشکی اراک به آدرس www.arakmu.ac.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در راستای کاهش نگرانی‌ها در سطح جامعه و جهت رفع هرگونه ابهام و سوال در زمینه اجرای برنامه پزشک خانواده مقرر است جلسات پرسش و پاسخ، توجیهی و آموزشی برای پزشکان، مردم و رسانه‌ها برگزار گردد.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی در ادامه خواستار همکاری بیشتر و مستمر رسانه‌ها در زمینه اطلاع رسانی مناسب به سطوح مختلف جامعه در خصوص اجرای این برنامه شد.

وی گفت: پزشکان و شهروندان می‌توانند هرگونه سوال یا پیشنهاد خود را در راستای اجرای بهتر این برنامه از طریق شماره ۳۶۷۸۶۳۶-۰۸۶۱ و یا سامانه پیام کوتاه دانشگاه علوم پزشکی اراک با شماره ۳۰۰۰۷۶۸۴ به مجریان طرح انتقال دهند.
 
دکتر عشرتی اظهار داشت: توزیع منابع و بهره‌وری مطلوب از خدمات نظام سلامت از اهداف اجرای برنامه پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری است.

وی افزود: در حوزه سلامت و درمان به دلیل عدم استقرار پزشک خانواده در مناطق شهری با یکسری تعارضات و چالش‌ها روبه‌رو هستیم و با وجود هزینه‌های زیاد در این زمینه باز هم مردم احساس نارضایتی دارند که با اجرایی شدن این برنامه در مناطق شهری عدالت در سلامت محقق خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف برنامه اصلاح نظام خدمات سلامت در کشور مانند اهداف کاهش مصرف دارو، کنترل بیماری‌ها و نیز ایجاد پرونده سلامت می‌توان از برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، بهره گرفت.

شایان ذکر است برنامه پزشک خانواده در تمامی شهرهای استان مرکزی همزمان با سراسر کشور از اول شهریور ماه جاری اجرا می‌شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.