آغاز طرح های سالم سازی دریا در مازندارن

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت – ۰۵:۰۶:۲۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از آغاز طرحهای سالم سازی دریا در طول سواحل این استان از اوایل خرداد ماه خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل ازمانا،  “هادی ابراهیمی “،اظهار داشت:نخستین جلسه ستاد طرح های سالم سازی دریای مازندران به منظور برنامه ریزی و آغاز طرح در سال ۹۱ ابتدای اردیبهشت ماه برگزار شد.
وی از فعالیت ستاد طرح های سالم سازی دریای مازندران به صورت شبانه‌روزی خبر داد و گفت:طرح‌های سالم‌سازی دریا در مازندران از اوایل خرداد ماه آغاز می شود.
به گفته وی برای مدیریت و نظارت بهتر، تمام طرح‌های استان به سه منطقه رامسر، تنکابن، عباس‌آباد، چالوس و نوشهر به مرکزیت فرمانداری چالوس؛ نور، محمودآباد، فریدون‌کنار و بابلسر با مرکزیت فرمانداری بابلسر و جویبار، ساری، میاندرود، نکا، بهشهر و گلوگاه به مرکزیت فرمانداری ساری تقسیم شده‌اند.
رئیس ستاد طرح‌های سالم‌سازی دریا در استان مازندران با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی در سواحل گفت: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع، فضای مفرحی را برای جوانان و گردشگران در سواحل فراهم کرد.
وی خواستار برنامه‌ریزی از سوی فرمانداران برای مسدودکردن نقاط کور در سواحل شد و تصریح کرد:رسانه‌ها و مسئولان مربوطه باید با اطلاع‌رسانی در خصوص خودداری از شنا در خارج محدوده طرح‌ها، فرهنگ‌سازی کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان این که فرمانداران از ساخت و سازهای بی‌رویه در مجاورت سواحل به ویژه مشرف به طرح‌های دریا باید جلوگیری کنند،تصریح کرد: کمبود منابع و اعتبار کافی به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها، کمبود نیروهای امدادی و اورژانس ۱۱۵، تجهیز ادوات و بیمه تمام ناجیان غریق و اندک بودن تعداد طرح‌ها از جمله مشکلات طرح‌های سالم‌سازی دریا در سال گذشته بوده است.
ابراهیمی خواستار بهره‌مندی از ظرفیت‌های ملی شد و گفت: اجرای طرح‌های سالم‌سازی و ایجاد بسترهای جدید در این زمینه همت تمام مسوولان را نیازمند است.
وی همچنین از فعالیت‌های برخی دستگاه‌های اجرایی استان در ستاد طرح‌های سالم‌سازی دریا در سال ۹۰ همچون صدا و سیما، ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، هیات نجات غریق، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها خبر داد.
سیف الله فرزانه،مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مانا به تخصیص اعتبارات برای اجرایی شدن طرحهای سالم سازی در سال ۹۱ اشاره کرد و اظهار داشت:نقش سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در اجرایی شدن طرحهای سالم سازی تنها در کمک به تامین اعتبارات لازم است.
به گفته وی،مسئول اجرایی طرحهای سالم سازی دریا،استانداری و دبیر اجرایی آن معاون سیاسی امنیتی است.
وی به ایجاد پنج طرح مکانیزه دریا،مخصوص شنای بانوان و آقایان در سواحل استان مازندران از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران ، اشاره کرد و گفت:این طرحهای مکانیزه نیز به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۴۱۷۰۶۲۴۲۷۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.