آغاز فعالیت ۲۹۶ عضو کانون‌های خانه پژوهش در منطقه یک

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر اداره مطالعات منطقه یک گفت: سه کانون مرتبط با خانه پژوهش جمعا با مشارکت ۲۹۶ عضو از ابتدای سال جاری در محلات منطقه یک فعالیت خود را آغاز کرد.

غفارزاده در گفتگو باخبرنگار اجتماعی ممتاز نیوز، افزود: سه کانون تاریخ شفاهی، نویسندگان و پرسشگران مرتبط با خانه پژوهش محلات با هدف ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی محله، افزایش آگاهی و مشارکت شهروندان و احیای هویت محلی در سطح محلات منطقه یک تشکیل شد.
غفارزاده تصریح کرد: تشکیل این کانون‌ها با تلاش ۲۱ پژوهشگر در ۲۱ خانه پژوهش در سرای محلات منطقه یک صورت گرفته است.
غفارزاده عنوان کرد: کانون پرسشگران منطقه که از اشخاص جوان دارای تحصیلات مرتبط و روابط عمومی بالا که ساکن محله می باشند تشکیل شده با هدف گردآوری داده‌های محلی، انجام پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح محله و پژوهش محور شدن اقدامات محلی شکل گرفته است.
غفارزاده خاطر نشان ساخت: در هر محله از محلات بیست و شش گانه منطقه، کانون نویسندگان با هدف غنا بخشیدن به مکتوبات و مستندات محلی و در نهایت نشر آثار فراخور حال محله و همچنین جذب حمایت استعدادهای جوان و علاقه‌مندان به نویسندگی و ایجاد هم‌افزایی از طریق همنشینی و همکاری صاحبان تجربه با نیروهای جوان شکل گرفت.
غفارزاده در ادامه افزود: کانون تاریخ شفاهی با عضویت ساکنین قدیمی محلات و با هدف اصلی، گردآوری و مستندسازی تاریخ محله که سینه به سینه نقل گردیده و در جایی مستند نگردیده است شکل گرفت.
غفارزاده افزود: احیای هویت محلی و جمع‌آوری روایت ساکنین قدیمی محلات از تاریخچه هر محله، بررسی صحت این روایات و در نهایت ثبت آنها از دیگر اهداف تشکیل این کانون در محلات است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.