آغاز پیش‌فروش بلیت‌های «چ»

سینما و تلویزیون > سینمای‌ایران– گروه ادب و هنر:
فیلم تازه حاتمی‌کیا به‌عنوان مهم‌ترین پروژه سینمایی کلید خورده در سال ۹۱، هم اثر مهمی در کارنامه سازنده‌اش است و هم فیلمی حیثیتی برای مدیران سازمان سینمایی کشور.

 جواد شمقدری که حضورش در پست معاونت سینمایی را با رفع توقیف از «به رنگ ارغوان» آغاز کرده بود، آخرین سال مأموریتش در حوزه مدیریت سینما را با فیلم دیگری از حاتمی‌کیا به پایان می‌رساند.درحالی‌که منتقدان و کارشناسان اعتقاد دارند حاتمی‌کیا چند سالی است که از دوران اوجش فاصله گرفته و سراغ آدم‌ها و روابطی رفته که چندان بر آنها اشراف و تسلط ندارد، بازگشت به سینمای دفاع مقدس و فیلم ساختن درباره یکی از مهم‌ترین اسطوره‌های جنگ و انقلاب می‌تواند حکم بازگشتی تمام‌عیار را برای خالق «مهاجر» و «آژانس شیشه‌ای» داشته باشد.فیلم سینمایی چ با محوریت پرداختن به دو روز از زندگی شهید چمران درحالی مرحله فیلمبرداری را پشت‌سر می‌گذارد که هر روز خبرهای تازه‌ای از پروژه منتشر می‌شود؛ فیلمی که می‌تواند گل سرسبد جشنواره سی‌ویکم فجر باشد.

حـاتـمـی‌کـیا که در جـشنـواره بیست‌وهشتم همه سیمرغ‌ها را با به‌رنگ ارغوان به خانه برد، در جشنواره بیست‌ونهم با «گزارش یک جشن» مورد بی‌اعتنایی داوران و منتقدان قرار گرفت و پارسال هم غایب بزرگ جشنواره بود، در آخرین فستیوالی که به مدیریت شمقدری برگزار می‌شود حاضر می‌شود. فیلم چ پروژه مهم و خبرساز این روزهای سینمای ایران است.بعد از فیلم بوسیدن روی‌ماه این بار نوبت فیلم چ رسیده تا از سنت پیش فروش بلیت استفاده کند. اتفاقی که اگرچه در سینمای ما تازگی دارد اما واکنش‌های مختلف به آن نشان می‌دهد که می‌تواند در جلب توجه‌ها به این هنر مؤثر باشد. چندی پیش دست‌اندرکاران فیلم بوسیدن روی‌ماه با اعلام قطعی شدن اکران این فیلم در پنج مهر‌ماه از پیش فروش بلیت‌های این فیلم خبر دادند.

هنوز این خبر درست و حسابی منتشر نشده بود که سیدضیاء هاشمی رئیس شورای صنفی نمایش در یک موضعگیری قابل پیش‌بینی پیش فروش این فیلم را غیرقانونی اعلام کرد و گفت که برای انجام این کار مجوز لازم است. شورای صنفی اکران که بعد از ماجراهای انتخاب نادرست فیلم‌های اکران عید دچار تنش‌هایی با حوزه هنری شده بود دوباره وارد معرکه شده بود تا جلوی پیش فروش بلیت‌های فیلمی را بگیرد که با سینما آزادی (سینمای متعلق به حوزه هنری و شهرداری) قرارداد اکران داشت. البته فیلم اسعدیان برای کارهای پخش و اکران هم سراغ سوره سینما رفته بود. حالا دست‌ اندرکاران فیلم چ درحالی‌که هنوز فیلمبرداری آن ادامه دارد تصمیم گرفته‌اند تا بلیت‌های این فیلم را از چهارشنبه ۲۵مرداد پیش فروش کنند. اگر اتفاق خاصی نیفتد و این بار شورای صنفی اکران پیش فروش را غیرقانونی نداند می‌شود به ادامه این سنت امیدوار بود تا حالا که وضعیت اکران در سینماها اوضاع خوشی ندارد لااقل پیش فروش بلیت فیلم‌هایی که مخاطب در انتظار دیدن آنها ست توجه مردم را به گیشه‌ها جلب کند.

مهدی کریمی تهیه‌کننده فیلم چ درباره پیش‌فروش بلیت‌های چ به ایسنا گفت: ما پیش فروش بلیت‌ها را برای سه گروه دسته‌بندی کرده‌ایم، در واقع پیش فروش بلیت‌های چ به سه شکل انفرادی، خانوادگی و گروهی انجام می‌شود. وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند با پیش‌خرید کردن بلیت‌های چ به ‌صورت انفرادی، خانوادگی یا گروهی از تخفیف‌های خاصی که برای هر دسته درنظر گرفته شده استفاده کنند. ضمن اینکه ما امکانات ویژه‌ای را برای نمایش فیلم درنظر گرفته‌ایم که در زمان مقتضی اعلام می‌کنیم. کریمی اطلاعات بیشتر درباره جزئیات پیش فروش بلیت‌های فیلم سینمایی‌چ را به یک روز قبل از پیش‌فروش موکول کرده و خاطرنشان کرد که این جزئیات از طریق سایت رسمی فیلم اعلام خواهد شد. تهیه‌کننده چ همچنین درباره اینکه آیا این فیلم برای جشنواره فیلم فجر امسال آماده نمایش خواهد شد یا خیر؟ ابراز امیدواری کرد فیلم برای جشنواره فجر آماده‌شود.

قرار است پیش فروش بلیت‌های جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا از ۲۵مرداد‌ماه آغاز شود. ابراهیم حاتمی‌کیا اکنون در حال فیلمبرداری صحنه‌های شب فیلم چ در پاوه است. چندی قبل خبری در رسانه‌ها مبنی بر اختلاف میان حاتمی کیا و فریبرز عرب نیا و توقف پروژه چ منتشر شده بود اما با حل و فصل اختلافات گروه بعد از مدتی دوباره فیلمبرداری را از سر گرفتند. این فیلم به نوعی بازگشت ابراهیم حاتمی‌کیا به سینمای دفاع‌مقدس است و باید برای دیدن این اثر حاتمی‌کیا همچنان منتظر ماند. بازیگران اصلی فیلم سینمایی چ، فریبرز عرب‌نیا در نقش شهید چمران، سعید راد در نقش شهید تیمسار فلاحی، بابک حمیدیان، امیر دلاوری و مریلا زارعی هستند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.