آفریقای جنوبی؛ قتل دوباره کارگران

جهان > آفریقا
در جریان اعتصاب کارگران معدن در آفریقای جنوبی دوباره تعدادی کشته شدند. چند ماهی است که آفریقای جنوبی شاهد نبردهای خونین کارگری در بسیاری از مشاغل است.

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، بنا به اعلام پلیس دو مرد روز گذشته در نزدیکی روستنبورگ بر اثر جراحات ناشی از آتشی که اوباش برافروخته بودند، جان باختند.

یک مرد دیگر هم بر اثر شلیک گلوله جراحات شدیدی برداشته است. ۴۰ نفر نیز در این جریان بازداشت شده‌اند.

چند ماهی است که آفریقای جنوبی شاهد نبردهای خونین کارگری در بسیاری از مشاغل است. این درگیری ها بیش از ۵۰ کشته به جا گذاشته است. در حال حاضر حدود ۸۰ هزار کارگر معدن در اعتصاب به سر می برند.

ژاکوب زوما، رییس جمهور آفریقای جنوبی روز پنجشنبه درباره تجدید بحرانی خطرناک در این کشور در صورتی که نبردهای خونین ادامه یابد، هشدار داد.

پیشنهادی که رد شد

کارگران اعتصاب کننده معادن طلا در آفریقای جنوبی پیشنهاد جدید کارفرما را رد کرده‌اند. یکی از سخنگویان اتحادیه کارگری NUM گفت این پیشنهاد به اعتصاب کنندگان ارایه شد، اما آنها قویا چنین پیشنهادی را رد کردند.

قرار است مذاکرات بیشتری با کارگران و کارفرمایان صورت گیرد تا سرانجام نظر دو طرف تامین شود. نمایندگان کارفرمایان اطمینان دارند که خواهند توانست کارگران را در مذاکرات هفته آینده متقاعد کنند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.