«آقای قاضی چه حکمی می‌دهید؟»

فرحناز علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار نخستن مجموعه داستانی خود با عنوان «آقای قاضی چه حکمی می‌دهید؟» خبر داد و گفت: این مجموعه داستان در برگیرنده ۱۲ داستان کوتاه من است که در پنج سال اخیر نوشته شده و گونه‌های مختلف داستان‌نویسی از جمله رئال، داستان‌های شگفت و گوتیک را در بر می‌گیرد.

وی افزود: سعی کردم داستان‌هایی را که پیش از انتشار این مجموعه حائز رتبه در برخی جشنواره‌های ادبی شده بود را در این کتاب قرار ندهم، اما به تبع به خاطر طولانی شدن روند صدور مجوز این کتاب، برخی از داستان‌های کوتاه این کتاب در برخی جشنواره‌ها برگزیده شدند که از جمله آنها می‌توان به داستان‌های «فیش‌های پایان‌نامه» و «درخت توت حیاط» اشاره کرد.

وی همچنین از قرار گرفتن داستان‌هایی با عناوین زایده‌های سفید، آقای قاضی چه حکمی می‌دهید؟، قندیل‌های بی‌رنگ، فقط نگویید معذرت‌خواهی بود، خون روی جدول سیمانی، همش بهتونه، باید فاصله‌ها را در نظر داشته باشیم، مانای پدر، انبوه گزنه‌ها، شاید احتمالا حتما، یک کپه خاک و… در این مجموعه خبر داد.

وی همچینین گفت: داستان «حالا بست نشسته‌ام اینجا» نیز که سال گذشته برگزیده جایزه ادبی صادق هدایت شده بود برای صدور مجوز نشر از این مجموعه حذف شده است.

به گفته علیزاده این مجموعه داستان از سوی نشر گل آذین منتشر شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.