آلبوم «نگارینه» انتشار یافت

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

روی جلد آلبوم نگارینه

روی جلد آلبوم نگارینه

موسیقی – صنم قلی زاده: آلبوم موسیقی «نگارینه» با صدای حسین علیشاپور و رسول رهو انتشار یافت.

به گزارش خبرنگار موسیقی ، مجموعه ای از تصانیف و قطعات قدیمی، با آنسامبلی خلوت، تالیف و تدوینی موسیقایی از سیامک جهانگیری ست که حسین علیشاپور و رسول رهو، آن را در کنار یکدیگر خوانده اند و این اثر با نام «نگارینه» انتشار یافته است. در این اثر، علاوه بر سیامک جهانگیری که نی نواخته است، نوازندگانی چون علی بهرامی فرد ( سنتور )، وحید فتایی ( تنبک ) و حمید خوانساری ( عود ) نیز به هنرنمایی پرداخته اند.

«نگارینه» از معدود آثار موسیقایی چند ساله ی اخیر است که در آن دو آوازخوان، توامان و در کنار هم در آن حضور داشته اند؛ طی سالیان اخیر، استاد محمدرضا شجریان و همایون شجریان در چند آلبوم، آثاری را با همکاری یکدیگر خوانده اند.

در این اثر، تصانیفی در مایه های بیات اصفهان، سه گاه و ابوعطا، گاه به صورت تک خوانی و گاه با صدای دو آوازخوان اجرا شده، ضمن آن که آوازهای مجموعه نیز از چنین خصوصیتی برخوردار است.

جهانگیری، قطعات و تصانیف «نگارینه» را از استادانی چون شهنازی، صبا ، بهاری و همچنین آثار قدیم تر را که توسط استادان موسیقی ایرانی روایت شده، برگزیده است، اشعار آواز مجموعه نیز از هما گرامی، پژمان بختیاری، عراقی و کلیم کاشانی گزینش شده است.

شایان ذکر است که پیش از این نیز آلبوم  «تنها» حاصل همکاری مشترک جهانگیری و علیشاپور بوده است.

این اثر را موسسه ی راوی آذر کیمیا منتشر کرده و آوای باربد پخش آن را بر عهده دارد و علاقه مندان برای تهیه این اثر به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند.

در ادامه هم می توانید دموی این اثر را از موسیقی دانلود نمایید.

+ دانلود دموی آلبوم نگارینه

منبع: موسیقی Musiceiranian.ir


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.