آلمان ازفرانسه خواست نیروهایش را از افغانستان خارج نکند

به گزارش ایرنا،’گیدو وستروله’ اظهار امیدواری کرد که رییس جمهور منتخب فرانسه در تصمیم خود برای خارج کردن نیروهای این کشور از افغانستان زودتر از زمان تعیین شده تجدید نظر کند.

‘فرانسوا اولاند’ پیشتر و در اظهار نظرهای متعدد خود تاکید کرده بود که بعد از آغاز رسمی فعالیت به عنوان رییس جمهور فرانسه،نسبت به خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان تا پایان سال جاری میلادی اقدام خواهد کرد.

وستروله درآستانه سفر ‘حامد کرزی’ به آلمان برای امضای توافقنامه راهبردی و امنیتی با دولت این کشور،در مصاحبه با روزنامه ولت،افزود: من اطمینان دارم که در فرانسه نیز کسی حاضر نخواهد بود که افغانستان به یک مکان امن برای تروریست ها تبدیل شود.

وزیر امور خارجه آلمان،در ادامه با اشاره به سفر روز سه شنبه فرانسوا اولاند به آلمان و دیدار وی با ‘آنگلا مرکل’،تاکید کرد: من اطمینان دارم که درمورد این موضوع در نهایت به یک راه حل خوب و منطقی با این کشور خواهیم رسید و من دراین مورد بسیار خوش بین هستم .

در همین رابطه،روزنامه ‘زونتاک آک توال’ خبر داد که بعد از خروج نیروهای نظامی ناتو از افغانستان در سال ۲۰۲۴،قرار است نزدیک به یک هزار سرباز آلمانی همچنان در این کشور بمانند.

این روزنامه به نقل از محافل دولتی آلمان،نوشت: بین ۸۰۰ تا ۱۰۰ سرباز آلمانی در افغانستان حتی بعد از خروج نیروهای ناتو در این کشور باقی خواهند ماند اما یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان در گفت و گو با این روزنامه، این تعداد را تایید نکرد.

نقش اصلی نظامیان آلمانی در افغانستان بعد از سال ۲۰۲۴ این عنوان شده که اگر نیروهای داخلی این کشور در عملیات علیه نیروهای طالبان نیاز به کمک داشتند،آنها را یاری دهند.

سربازان آلمان همچنین در مدت حضور خود در افغانستان به تعلیم و آموزش نیروهای داخلی افغانی کمک خواهند کرد.

‘حامد کرزی’، رییس جمهور افغانستان قرار است چهارشنبه هفته جاری به آلمان سفر کند.کرزی و مرکل در این سفر،توافقنامه امنیتی مشترک دو کشور را تصویب و امضا خواهند کرد.

براساس اعلام منابع آگاه دولتی،در این توافقنامه امنیتی نیز هیچ آماردقیقی از تعداد نیروهای آلمانی که قرار است بعد از خروج نیروهای ناتو در افغانستان باقی بمانند ارائه نشده است.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۱۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۷۸۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.