آلمان هم تهدید به کاهش رتبه اقتصادی شد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامۀ فرانسوی زبان لوپوئن، آژانس اعتبارسنجی مودی، به دلیل “عدم اطمینان رو به رشد” در اقتصاد آلمان از احتمال کاهش رتبۀ اقتصادی این کشور خبر داد. آلمان، اولین اقتصاد اروپاست و در رتبه های بعدی فرانسه و ایتالیا قرار دارند. این موسسه مالی در بیانیۀ خود اعلام کرده است که رتبۀ ثبات آلمان را به رتبۀ منفی تقلیل خواهد داد. از سویی به دو کشور هلند و لوکوزامبورگ، اقتصادهایی که دارای بالاترین رتبه یعنی سه آ (AAA) هستند اجازۀ دریافت وام با بهرۀ پایین را داد.
ولفانگ شوبل، وزیر اقتصاد آلمان در واکنش به این تهدید مودی اعلام کرد که آلمان همچنان به سیاست خود یعنی” ستون های اروپا” بودن ادامه می دهد و همۀ تلاش خود را به همراه سایر شرکاء برای خروج هرچه سریعتر صورت خواهد داد. مودی همچنین اعلام کرده است که تا پایان سه ماهۀ سوم سال جاری، وضعیت اعتباری فرانسه و اتریش را دوباره مورد بررسی قرار می دهد؛ دو کشوری که از ماه فوریه تحت نظارت منفی آژانس اعتبارسنجی مودی قرار دارند.
در مجموع، شش کشور اروپا دارای بالاترین رتبۀ اقتصادی هستند، اما تنها فنلاند است که آیندۀ باثباتی برای آن پیش بینی شده است؛ مسئله ای که مودی در گزارش خود به آن اشاره کرده است. کاهش رتبۀ اقتصادی کشورها، تأثیر چندانی بر وضعیت بازارهای جهانی نداشته است. در اوت ۲۰۱۱ آژانس اعتبارسنجی استاندارد اندپورز، رتبۀ اقتصادی آمریکا را با حذف یک “آ” کاهش داد.

۲۶۳۳۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.