آلن دلون، دوپاردیو و…، تبعیدیان مالیاتی فرانسه

۲۶م دیماه ،

سیاست‌های مالیاتی به ندرت در فرانسه خبرساز می‌شوند اما درگیری میان یکی از مشهورترین بازیگران این کشور با دولت فرانسه در هفته‌های اخیر سبب توجه بیش از حد رسانه‌ها به این مسئله شده است.

به گزارش هنرآنلاین، مخالفت ژرار دوپاردیو با طرح تازه مالیات بر درآمد ۷۵ درصدی سبب او شد او اعلام کند که تصمیم به ترک کشور گرفته است. هنگامی‌که ژان‌مارک آیرو، اول وزیر حرکت او را حقیر خواند، این هنرپیشه گفت که گذرنامه‌ فرانسوی‌اش را پاره خواهد کرد.

بنابر این گزارش، این جنجال زمانی پیچیده‌تر شد که دوپاردیو از روسیه درخواست شهروندی کرد و به دموکراسی بزرگ ابراز عشق کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هم گذرنامه تازه را شخصا به او تحویل داد.

درگیری شدید بین گروه بزرگی از چهره‌های سرشناس فرانسه و دولت سوسیالیست سبب شده که مسئله تبعیدیان مالیاتی مطرح و مورد توجه قرار گیرد. در طول سال‌ها بسیاری از ورزشکاران، هنرمندان و رهبران اقتصادی به دلایل گوناگون تصمیم به ترک فرانسه گرفته‌اند و به نظر می‌رسد سوئیس، خانه‌ دوم مشاهیری از همه جای جهان، مقصد انتخابی تبعیدیان فرانسه باشد.

شارل آزناوور، خواننده مشهور که در دهه۷۰ میلادی درگیر مشکلات مالیاتی با مسئولان دولتی بود، بیش از چهار دهه در سوئیس زندگی کرد. همچنین در سال ۱۹۷۸ میلادی، آلن دلون، بازیگر شناخته شده و سرشناس فرانسوی نیز یک شرکت اجناس لوکس به نام خودش در شهر ژنو راه‌اندازی کرد و در سال ۱۹۹۹ میلادی حق شهروندی سوئیس را به دست آورد.

به نوشته بی‌.بی.‌سی، جانی هالیدی، یکی دیگر از خوانندگان این کشور هم در سال ۲۰۰۶ میلادی به منطقه اسکی‌بازی گشتاد نقل مکان کرد. گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهند که او در حال حاضر در سوئیس مالیاتی کمتر از آنچه که باید در فرانسه می‌پرداخت، می‌دهد.

سباستین لوب، قهرمان اتومبیل‌رانی جهان، در سال ۲۰۰۳ میلادی شهروند سوئیس شد. او سه سال پیش سبب نقل مکانش را چنین توضیح داد: “مالیات‌های فرانسه بسیار می باشند و حرفه‌ ورزشکاری کاری نیست که تا ابد ادامه پیدا کند.”

جو-ویلفرید توسنگا، بهترین تنیس‌باز مرد فرانسه هم از سال ۲۰۰۸ میلادی در سوئیس زندگی می‌کند، اگرچه او مالیات کمتر را سبب تصمیم‌گیری خود نخوانده است.

دیگر ستارگان قبل و حال تنیس فرانسه که مقیم سوئیس شده‌اند عبارتند از: گای فورژه، آملی مورسمو، ریچارد گاسکه، ژیل سیمون، فابریس سانتورو، گائل مونفیس، سدریک پی‌یولین، هانری لوکنت و ماریون بارتولی.

بخش فرانسه زبان جنوب بلژیک هم مورد علاقه بعضی‌ها است. دوپاردیو اعلام کرد که ماه قبل در آنجا یک خانه خریده است.

برنارد آرنو، رئیس گروه شرکت‌های اجناس لوکس LVMH و ثروتمندترین مرد فرانسه، در ماه سپتامبر از بلژیک تقاضای حق شهروندی کرد، گرچه او انکار کرد که این کار بخاطر دلایل مالیاتی بوده و گفت که به پرداخت مالیات‌هایش در فرانسه ادامه خواهد داد.

کریستین کلاویه همبازی معروف دوپاردیو در فیلم‌ “آستریکس” نیز سال قبل به لندن نقل‌مکان کرد. مدیر برنامه‌های‌ او اعلام کرد که این نقل‌مکان موقتی‌ است و ربطی به مسایل مالیاتی ندارد.

انتهای پیام//


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.