«آل دیان» زیباترین مسجد اندونزی

مسجد آل دیان با ۶ مناره چهل متری، نزدیک پایتخت اندونزی واقع شده است و زیباترین مسجد این کشور محسوب می‌شود.

مسجد آل دیان یا گنبد طلایی، در شهر دیبوک نزدیک جاکارتا پایتخت اندونزی واقع شده است. این مسجد با وسعت حدود ۸۰ هزار هکتار زمین در سال ۱۹۹۹ میلادی ساخت آن آغاز و در سال ۲۰۰۶ میلادی همزمان با عید قربان افتتاح شد.

بانی مسجد یک زوج تاجر اندونزیایی است که تمام ثروت خود را برای ساخت مسجد به کار برده‌اند.

زمین این مسجد در حدود ۱۵ کیلومتری شهر واقع شده است اما به دلیل زیبایی آن و شکوه داخل و بیرون گل‌ها و باغ‌ها، سالن‌ها و زیبایی‌های منحصر به فرد موجب جذب توریست و نمازگزار از داخل و خارج از کشور شده است.

مسجد آل دیان یا گنبد طلایی، بزرگترین در نوع خود در جنوب شرقی آسیاست که دارای ۶ مناره شش‌گوشه‌ای با ۴۰ متر ارتفاع و ۵ گنبد طلایی که با دو و سه میلیمتر ضخامت طلا است. مناره‌ها یکی در وسط و بقیه در اطراف است و همچنین سر ستون‌ها به اشکال گل رز با طلا کار شده است.

این مسجد دارای فضاهای سبز بسیار، درختان میوه و گل‌های زیبا و سالن‌های متعدد برای کنفرانس، آموزش قرآن و … آن را دارای جاذبه می‌کند.

این مسجد دور از شهر، روزانه ۱۰ هزار نفر زائر و در مناسبت‌ها یکصد هزار زائر دارد و شبستان با اطراف هشت تا بیست‌هزار نمازگزار گنجایش دارد.

محراب مسجد از سنگ گرانیک و طلا کتیبه‌های آن به نحو زیبایی با معماری شرقی کار شده است.

برای پذیرایی از نمازگزاران سالن‌های مخصوصی قرار داده شده است و ورود به این مسجد با پوشش اسلامی امکان‌پذیر است. هنگام اقامه نماز نیز زنان دارای چادرهای متحد‌الشکل هستند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.