آماده سازی شناسه اوقات فراغت برای دانش آموزان

۲۳فروردین۱۳،

مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از آماده سازی شناسه اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد.

محمد ابراهیم محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اوقات فراغت امسال دانش آموزان قرار است با محور مهارت آموزش آغاز شود و مقررات امسال هر دانش آموزش مهارت را آموزش ببیند.

وی ادامه داد: در برنامه های مهارت آموزش اشتغال زایی و کارآفرینی امسال در اوقات فراغت دانش آموزان در نظر گرفته می شود.

مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: در سال قبل ۱۸ هزار و ۶۵۰ پایگاه اوقات فراغت برای دانش آموزان در نظر گرفته شده بود و امسال نقش خانواده ها را در اوقات فراغت پررنگ تر می کنیم.

وی با اشاره به این که در سال قبل بیش از ۳ میلیون دانش آموز در این پایگاه ثبت نام کردند گفت: امسال مقرر شده تعداد پایگاه های اوقات فراغت را افزایش دهیم و از دستگاه های دیگر که در این زمینه امکانات دارند استفاده می کنیم.

وی گفت: این آمادگی وجود دارد که مدارس در ایام تابستان در اختیار برنامه های فراغتی تشکل های مختلف قرار گیرد.

مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: باید تمرین کنیم خانواده ها و فرزندان را به مشاغلی جهت کسب مهارت مرتبط کنند تا دانش آموز در مقوله پدر و مادر فعالیت کند.

وی افزود: در این زمینه جلسات با اتحادیه اصناف مختلف برگزار خواهیم کرد تا دانش آموزان جذب فعالیت های تولیدی صنعتی شوند و مقررات دستورالعمل این فعالیت به استان ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: این اولین بار است که  برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در استان های مختلف به صورت منطقه ای اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به این که برای فراغت دانش آموزان شناسه فراغت را تهیه کرده ایم تا فراغت دانش آموزان ثبت شود خاطر نشان کرد: همچنین سامانه اوقات فراغت فعال می گردد تا فعالیت های فراغت دانش آموزان در آن ثبت شود و در حال آماده سازی کتاب کاری برای مربیان طرح های فراغتی دانش آموزان هستیم./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.