آمادگی کامل معاونت صدا برای تولید و پخش برنامه های انتخاباتی

۳۱اردیبهشت،

معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران با اختصاص ۴ استودیو و تولید و پخش برنامه‌های متنوع وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

به گزارش گروه سیاسیممتازنیوز، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی ؛صوفی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با تشریح اهمیت یازدهمین دوره انتخابات ریاست حمهوری گفت : کارها و فعالیتهای مربوط به انتخابات در رادیو  از دی ماه سال ۹۱  آغاز شد و به تدریج با شیب ملایمی حجم برنامه های تولیدی  معاونت صدا برای انتخابات ادامه داشت تا اینکه در بیست و هشتم اردیبهشت امسال این نوع کار به اوج خودش رسید و تا ۲۵ خرداد این فعالیتها ادامه دارد.

معاون صدای  جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه برنامه ها و تولیدات انتخاباتی معاونت صدا در دوبخش گنجانده می شود گفت: بخش اول مربوط به برنامه های عمومی است که شامل بیان اهمیت انتخابات ،جایگاه انتخابات و نقش مردم در انتخابات ،مصاحبه و گفتگو با صاحبنظران ،کارشناسان ،نخبگان و مردم برای نشان دادن اهمیت حضور مردم و نمایش حضور حماسی مردم است .وی افزود بخش دوم برنامه های معاونت صدا برای انتخابات به کاندیداها اختصاص دارد که در این بخش پیش بینی های لازم انجام شده تا ما زمانهایی را برای حضور کاندیداها در رادیو اختصاص بدهیم .

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران افزود یکی از برنامه هایی که به کاندیدها اختصاص داده شده برنامه ۳۰ دقیقه است که کاندیداها با حضور در استودیو در مدت ۳۰ دقیقه دیدگاهها و برنامه های خود را برای مردم  تشریح می کند.

وی برنامه ۶۰ دقیقه را از دیگر برنامه های معاونت صدا در این زمینه دانست و گفت :در این برنامه گزارشگر ما  ،سئوالاتی را در خصوص جوانان مانند اشتغال ،ازدواج ،تحصیل و سایر موضوعات جوانان را از کاندیدها  مطرح می کند .

صوفی تولید و پخش برنامه شصت دقیقه ای دیگری را از حوزه معارف از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این زمینه دانست و افزود :کاندیداها در این برنامه به سئوالات دینی و معارفی مردم پاسخ خواهد داد .موضوع ورزش نیز در برنامه ۶۰ دقیقه ای دیگری است که کاندیداها باید در این مدت به سئوالات ورزشی و حوزه سلامت مخاطبان پاسخ دهند .

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران تولید باکسهای ۳ دقیقه ای برای رادیو پیام را از دیگر برنامه های انتخاباتی رادیو در این زمینه دانست و گفت کاندیداهای ریاست جمهوری باید ۵ باکس سه دقیقه ای را برای پخش در رادیو پیام تولید کنند و برای پخش در اخیتار  معاونت صدا قرار دهند .

وی گفت البته کاندیداها هم می توانند از استودیدهای بیرون و خصوصی برای تولید این باکسهای صوتی استفاده کنند و هم می توانند از امکانات پیشرفته  صدا و سیما در این زمینه استفاده کنند .

صوفی در خصوص مناظره رادیویی کاندیداها هم گفت :کمیته تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری تا کنون فقط برگزاری و پخش یک مناظره را تصویب و ابلاغ کرده است که آن هم قرار است مناظره تلویزیونی بطور همزمان در رادیو ایران  پخش شود که این مناظره  ضبط و در رادیو جوان تکرار خواهد شد .

وی با بیان اینکه استودیوهای ۲۶،۲۷،۲۸ و ۲۹ با امکانات پیشرفته و پخش دیجیتال به برنامه های انتخاباتی اختصاص یافته است گفت  همه رادیوها  متناسب با زمان و موقعیت خود به بحث انتخابات وارد خواهند شد اما رادیو های ایران ، جوان ،ورزش ،معارف و پیام بطور خاص  به بحثهای انتخاباتی خواهند پرداخت یعنی سئوالات ورزشی در رادیو ورزش ،سئوالات معارفی در رادیو معارف ،سئوالات حوزه جوانان در رادیو جوان و سئوالات و برنامه های عمومی در رادیو ایران و پیام پخش خواهد شد .

معاون صدا ی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ساختار و ترکیب استودیوها  گفت استودیوها دارای دو بخش یکی برای استقرار همراهان کاندیداها  و دیگری برای استقرار کاندیداها است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.