آمادگی بازیافت زباله‌های خطرناک سایر کشورها را داریم

۲ م دیماه ،

آمادگی بازیافت زباله‌های خطرناک سایر کشورها را داریم

آمادگی بازیافت زباله‌های خطرناک سایر کشورها را داریم

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بازیافت زباله‌های خطرناک و ویژه در کشور گفت: این آمادگی وجود دارد که از سایر کشورها زباله‌های خطرناک و ویژه وارد کشور کرده و ما آنها را بازیافت کنیم.

به گزارش راسخون، محمدجواد محمدی‌زاده در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: سال جاری ۱۰۰ درصد بیمارستان‌های کشور باید به دستگاه زباله سوز اتوکلاو مجهز شوند که در این زمینه مذاکراتی با وزارت بهداشت صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین در بخش بازیافت زباله‌های کشاورزی متاسفانه کار جدی در کشور صورت نگرفته است که باید در این زمینه هم اقداماتی انجام شود.

به گفته معاون رئیس‌جمهور در خصوص زباله‌های ویژه و خطرناک تا پایان سال دیگر چنین زباله‌هایی در کشور نخواهیم داشت. در چندین محل هم واحد‌های صنعتی به سیستم بازیافت زباله‌های خطرناک نیز مجهز شده‌اند.

محمدی‌زاده بیان کرد: همچنین این آمادگی وجود دارد که از سایر کشورها زباله‌های خطرناک و ویژه وارد کشور کرده و ما آنها را بازیافت کنیم.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: زباله‌های خطرناک به بعضی از مواد رادیواکتیوی و زباله‌های بیمارستانی و همچنین باطری‌هایی که نمی‌شود در جایی آنها را دفن و از بین برد گفته می‌شود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.