آمارها نشان می‌دهد وعده‌های دولت در ایجاد اشتغال برای سال اول محقق شده است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به عنوان خدمتگزار مردم اجازه ندادم دولت گرفتار حاشیه‌ها شود، اظهار داشت: دولت مردمی با پرهیز از حاشیه‌ها توانسته وعده‌های خود در زمینه ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، رفع عقب‌ماندگی‌ها در حوزه عدالت اجتماعی، توسعه روابط همسایگی و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را محقق کند.

آمارها نشان می‌دهد وعده‌های دولت در ایجاد اشتغال برای سال اول محقق شده است

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کرمان، در اجتماع اقشار مختلف مردم این استان ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای کرمان به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی را نه یک فرد بلکه یک مکتب معرفی کردند که نباید فقط به عنوان یک فرمانده یا یک دیپلمات یا یک شخصیت برجسته نظامی مورد تکریم و احترام قرار بگیرد چرا که وی یک مکتب فکری و عملی است.
رئیس جمهور مکتب شهید سلیمانی را تداوم مکتب حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی کرد که در تداوم مکتب ثارالله است و افزود: تردید نداریم خون‌های مطهر ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان و حاج قاسم سلیمانی، همواره در ایران اسلامی و در جهان اسلام، منشأ آثار و برکات خیر خواهد بود.
رئیسی با تاکید بر اینکه امروز خون مطهر حاج قاسم سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را برملا می‌کند و نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند، خاطرنشان کرد: خون شهید سلیمانی آنقدر برکت دارد که مجاهدان بسیاری را در مسیر حق به پایمردی و مقاومت دعوت می‌کند.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود کرمان را مهد دلیران، کریمان، فقیهان، حکیمان، شعرا، هنرمندان و ریاضیدان‌های نامی معرفی کرد و اظهار داشت: چهره‌های برجسته‌ای از این استان برخاستند که همگی افتخار کشور هستند.
رئیسی تصریح کرد: در جای جای استان کرمان به برکت انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری برای رفع مشکلات انجام شده است، اما علی‌رغم همه این تلاش‌ها باز هم در برخی از نقاط این استان شاهد محرومیت‌هایی هستیم.
رئیسی اضافه کرد: محرومیت‌های استان باید با کمک، حضور و مشارکت مردم، تلاش گروه‌های جهادی و جوانان عزیز و با کمک و حمایت‌های دولت برطرف شود. فقر باید از چهره زیبای استان کرمان زدوده شود و این امکان وجود دارد که محرومیت‌های استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این منطقه دیگر وجود نداشته باشد.
رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان و تصمیمات و مصوبات سفر دولت مردمی به این استان، اظهار داشت: اتمام و به ثمر رساندن پروژه‌های نیمه تمام از مسایل مهم برنامه کاری دولت است.
رئیسی با یادآوری دستاوردهای ۳۱ سفر استانی دولت مردمی، به برخی کج‌فهمی‌ها در مورد حضور دولت در کنار مردم و لذت در میان مردم بودن دولتمردان اشاره کرد و گفت: گاهی برخی ملامت کردند و زخم‌زبان زدند، اما ما میدان را ترک نکردیم، زیرا در میان مردم بودن را برای خود یک نعمت الهی می‌دانیم و لذت در میان مردم بودن را با هیچ لذتی عوض نمی‌کنیم. معتقدیم دولت مردمی یعنی از مردم، با مردم و در کنار مردم بودن.
رئیسی با بیان اینکه اجازه ندادیم دولت گرفتار حاشیه‌ها شود، تصریح کرد: برخی سعی کردند دولت را به حاشیه‌ها بکشانند، لکن بنده به عنوان خدمتگزار به دولتمردان تأکید کردم به هیچ عنوان گرفتار حاشیه‌ها نشوید و تنها به متن بپردازید.
رئیس جمهور در توضیح رها نکردن متن و نپرداختن به حواشی توسط دولتمردان اظهار داشت: پرداختن به متن یعنی خدمتگزاری به مردم، گره‌گشایی از زندگی مردم، تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در جامعه، ایجاد اشتغال، فعال‌سازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل و ایجاد رونق در صنعت و کشاورزی.
رئیسی با یادآوری اینکه برخی دولتمردان در طول تاریخ انقلاب حواشی زیادی درست کردند و برخی دولت‌ها نیز غفلت کرده و دچار حاشیه‌ها شدند، تاکید کرد: به برکت خون شهیدان و رهنمودهای رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به هیچ وجه بنا نداریم دولت را گرفتار حاشیه‌ها کنیم.
رئیسی با اشاره به تلاش‌های دولت مردمی در دور اول سفرهای استانی برای حل مشکلات مردم، از پایان یافتن این دور از سفرها در کرمان خبر داد و گفت: پس از مدت کوتاهی دور دوم سفرهای استانی برای پیگیری مصوبات قبلی و برداشتن گام‌های بعدی جهت رفع مشکلات در استان‌ها آغاز خواهد شد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دوره خدمت دولت سیزهم باید با استفاده از تجربیات پیشینیان دوره‌ای از تغییر و تحول شرایط به نفع مردم باشد، تصریح کرد: همواره اعلام کردیم دولت مردمی تغییر و تحول را به نام مردم و در جهت رفع مشکلات آنان دنبال خواهد کرد.
رئیسی محور اصلی تلاش‌های دولت را معطوف به کنترل رشد نقدینگی، مهار تورم و پرداخت بدهی‌های ایجاد شده در دولت‌های گذشته دانست و گفت: هر ماه به صورت متوسط ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی‌های دولت‌ قبلی را پرداخت می‌کنیم؛ یعنی فاکتور هزینه‌هایی را که دیگران کردند در این دولت پرداخت کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه در حال تسویه وجوهی هستیم که در گذشته از بانک مرکزی استقراض شده است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را بدون استقراض از بانک مرکزی و یا خلق پول تامین کنیم.
رئیسی از افزایش چند برابری ارتباطات تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه و منطقه در یک سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: معتقدیم همچنان ظرفیت‌های بسیاری برای افزایش این ارتباطات وجود دارد.
رئیسی در تشریح تصمیمات و تلاش‌های دولت برای کاهش بیکاری در کشور، اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد از ابتدای کار دولت تا امروز، آنچه نسبت به رفع بیکاری و افزایش اشتغال در سال اول دولت وعده داده شده بود، محقق شده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمام کشور شروع شده است، خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسکن در ایران در حال ساخت و ساز است که اولین بخش آن ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. ساخت مسکن نیاز کشور، حکم قانون و وعده دولت است. در سال‌های گذشته به طور میانگین ۲۵۰ الی ۳۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شده و تقریبا سالانه ۷۰۰ هزار واحد عقب‌ماندگی داریم.
رئیسی با اشاره به اهتمام دولت برای رفع عقب‌ماندگی‌ها در حوزه عدالت اجتماعی، بر اجرای عدالت و اصلاحات اقتصادی تاکید کرد.
رئیس جمهور با ضروری دانستن نقش سرمایه‌گذاری برای حل مشکلات اقتصادی، تصریح کرد: گام‌های بسیاری برای بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی جهت افزایش تولید برداشته شده است. در یک گام ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ داخلی که بعضی‌ از آن‌ها در کرمان مستقر هستند در پروژه‌های مختلف انجام شده است و گام بعدی رقم ۱۹ میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در کشور است. کارهای بزرگی در حوزه پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی با سرمایه‌گذاری بانک‌ها و بخش خصوصی در حال انجام است.
رئیسی مبارزه با فساد را لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: از روز اول آغاز به کار دولت به دنبال اصلاح بسترهای ایجاد فساد، رانت خواری و زد و بند در دستگاه‌های اجرایی و در نظام پولی، مالی، مالیاتی، صادرات، واردات و بانک‌های کشور بودیم.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امید داریم که هیچ زمانی مکتب حاج قاسم سلیمانی که دارای پیام مقاومت، رشادت، شهامت، شجاعت و اجرای عدالت و ایستادگی است در کشورمان و جهان اسلام کم‌رنگ نشود.
رئیسی با تاکید بر اینکه امروز تمام تلاش‌ها باید در جهت ایجاد امید در میان مردم باشد، خاطرنشان کرد: هر کس با قلم، بیان و حرکاتش مردم را ناامید کند، بخواهد یا نخواهد و بداند یا نداند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است و هر کس مردم را با قلبش، حضورش، اقداماتش و با انجام کارهای انقلابی‌اش امیدوار کند، بداند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.