آمار معاملات اندک صنعت بیمه در بورس

۲۶م دیماه ،

بینا- در معاملات امروز بیست و ششم دیماه، سهام هشت شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت.
به گزارش بینا، در معاملات امروز بازار سرمایه در بخش شرکتهای بیمه در مجموع بیش از ۴۷۶هزار سهم این صنعت در تابلوهای بورس و فرابورس جابجا شد که برای هشت شرکتی که نماد آنها باز است رقم بسیار پایینی محسوب می گردد بخصوص آنکه نزدیک به نیمی ازین تعداد سهام در نماد بیمه ی ملت جابجا شد که از حیث حجم سهام برای یک صنعت به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. این اتفاق در حالی است که نسبت قیمت به درآمد اکثر شرکتهای بیمه رقم پایینی است و بعنوان نمونه این نسبت برای بیمه ی پارسیان نزدیک به ۴ مرتبه می باشد. همچنین نماد شرکتهای بیمه ی نوین، میهن و آرمان هم قیمت نخوردند .از نظر نوسان قیمتی هم جهت خاصی در این گروه دیده نمی شود. همچنین، شاخص صنعت بیمه در بورس امروز با افزایش ۰٫۱۰ درصد مواجه بود و به رقم ۱۵۵۲ رسید.
سایر معاملات شرکتهای بیمه بدین صورت بود:
بیمه ملت با حجم معاملات ۲۱۶,۰۵۸ سهم به ارزش ۲۳۵ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم با ۱۸،۰ درصد کاهش به رقم ۱,۰۹۲ ریال رسید. بیمه پارسیان نیز نسبت به روز قبل ۰،۳۲ درصد افزایش داشت و با مبادله ۱۰۰,۰۰۱ سهم به ارزش ۲۲۰ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۲,۱۶۸ ریال بسته شد.
در بیمه دانا ۴۴,۷۷۲ سهم به ارزش ۱۹۶ میلیون ریال داد و ستد شد که این نماد  با افزایش ۲٫۰۱  درصدی و با قیمت پایانی ۴,۵۰۷ ریال بسته شد.
بیمه آسیا ۰،۴۵ درصد کاهش داشت و با حجم معاملات ۴۲,۶۹۳ سهم به ارزش ۱۰۹ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم ۲,۶۴۲ ریال بود.
بیمه پاسارگاد نیز حجم معاملاتی برابر ۲۰۰،۲۷سهم به ارزش ۵۶ میلیون ریال داشت و قیمت پایانی آن با ۰۵،۰ درصد افزایش،  ۲,۰۴۲ ریال بود
بیمه البرز نسبت به روز قبل بدون تغییر باقی ماند. در این نماد ۵۹۹،۲۲ سهم به ارزش ۸۸ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۳,۹۰۲ ریال بسته شد.
بیمه سامان با افزایش ۱،۰۴ درصدی مواجه بود. در این نماد ۲۱,۳۶۶ سهم به ارزش ۳۳ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۱٫۵۵۶ ریال بسته شد.
در بیمه ما ۲,۵۰۰ سهم به ارزش ۴ میلیون ریال مورد داد و ستد قرار گرفت. این نماد با ۰،۴۷ درصد افزایش به قیمت پایانی ۱,۰۷۵ ریال رسید.
بیمه آرمان با کاهش ۰٫۴۵ درصدی و حجم ۲۰,۰۰۰  سهم به ارزش ۴۰ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۲,۰۱۰ ریال، بیمه میهن نیز با حجم ۲۰,۰۰۰ سهم به ارزش ۲۲ میلیون ریال و قیمت پایانی ۱,۱۰۶ ریال به کار خود پایان دادند.
شاخص کل بورس با افزایش ۰،۶۲ درصدی به رقم ۳۸۳۳۲ رسید. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس مربوط به گل گهر با ۶۶ واحد و بیشترین تأثیر منفی هم مربوط به پتروشیمی پردیس با ۱۴ واحد تأثیر بود . همچنین در معاملات امروز تعداد ۳۳,۲۳۹ میلیون سهم به  ارزش ۱,۴۹۰,۴۳۳٫۲۹ میلیون ریال در بازار بورس مورد معامله قرار گرفت.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.