آمار نهایی فروش اکسپو ۹ مرداد اعلام می‌شود

جام جم آنلاین: با توجه به تمدید مهلت استفاده از بودجه عمرانی دستگاه‌های دولتی تا شهریورماه، ضرب‌الاجل خرید آثار هنری از محل این بودجه از بین رفته است و آمار نهایی این اکسپو هم تا ۹ مرداد اعلام می‌شود.

سیدعلیرضا حسینی، رئیس نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی (اکسپوی ۹۰) به فارس گفت: هنوز چند دستگاه دولتی خرید قطعی خود را انجام نداده‌اند و منتظر تعیین تکلیف نهایی آنها هستیم.

وی درباره زمان انتظار برای تعیین تکلیف خرید دستگاه‌های دولتی هم گفت: ما تا روز دوشنبه ۹ مرداد صبر می‌کنیم و پس از آن آمار فروش قطعی اکسپو را اعلام خواهیم کرد.

حسینی همچنین با اشاره به تمدید شدن مهلت استفاده از بودجه عمرانی در دستگاه‌های دولتی گفت: با توجه به این که دستگاه‌های دولتی تا شهریور امسال می‌توانند از بودجه عمرانی سال ۹۰ خود استفاده کنند و این مهلت برای آنها تمدید شده است، اکنون ضرب‌الاجل برای صرف این بودجه و خرید آثار هنری از اکسپوی ۹۰ از بین رفته است با این حال ما تا روز دوشنبه صبر خواهیم کرد تا دستگاه‌هایی که انتخاب آثار را انجام داده‌اند برای تعیین تکلیف نهایی و خرید قطعی مراجعه کنند و پس از آن آمار نهایی را اعلام می‌کنیم.

نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی با حضور ۶۰  نگارخانه از تهران و ده استان دیگر از سوی بنیاد فرهنگی، هنری رودکی بیست و هشتم خردادماه در تالار وحدت برگزار  شد و طی آن ۵۷۱ اثر از ۳۱۶ هنرمند به نمایش گذاشته شد.

در آخرین آماری که از این اکسپو اعلام شد،‌ تا بیست و پنجم تیرماه، بیش از ۱۳۰ اثر به فروش رسید که گران‌ترین اثر فروخته شده در این نمایشگاه  با مبلغ ۶۰ میلیون تومان متعلق به «محسن وزیری مقدم» است.

این آثار از سوی بخش دولتی و خصوصی خریداری شده است که در بخش دولتی تا بیست تیرماه، وزارت «فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «راه و شهرسازی» و «استانداری مازندران» بیش از ده میلیارد ریال و در بخش خصوصی نیز بیش از یک میلیارد ریال از اکسپوی ۹۱ خرید کرده‌اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.