تجلیل از خریداران آثار هنری

برگزاری اختتامیه اکسپو ۹۱ در ۲۵ تیرماه با تجلیل از خریداران آثار هنری انجام می‌شود.

مجید فروغی،مسئول برنامه های هنری مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت:‌اکسپو ۹۱ یا نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنری از ۲۸ خرداد در تالار وحدت گشایش یافت.
وی اظهار داشت:در این نمایشگاه نزدیک به ۵۷۱ اثر از هنرمندان تجسمی کشورمان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته شده است.
وی خاطر نشان کرد: آثار به نمایش گذاشته شده از ۵۰؟ نگارخانه فعال در تهران و ۱۰ نگارخانه از استان‌های کشور دریافت شده است.
وی درباره فروش آثار اکسپو ۹۱ گفت:در طول نزدیک به یکماه برگزاری نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنری ۱۰ میلیارد ریال اثر فروخته شده است.
مسئول برنامه های هنری مرکز هنرهای تجسمی گفت:فروش آثار نمایشگاه بزرگ فروش آثار تجسمی با مقدار یاد شده حاصل خرید مجموعه‌داران و تعدادی از وزارتخانه‌های کشور از جمله؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،وزارت راه و شهرسازی،وزارت بهداشت،استانداری مازندران بوده است.
وی همچنین درباره خرید دیگر دستگاه‌های دولتی از این نمایشگاه گفت:دستگاه‌های دولتی تاکنون خرید قابل توجهی از نمایشگاه بزرگ فروش آثار نداشته‌اند و در حقیقت علیرغم اختصاص بودجه یک دهم درصد برای خرید آثار هنری هنوز خرید جدی از سوی این دستگاه‌ها صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد:‌دستگاه‌های دولتی تا ۳۱تیرماه برای خرید از اکسپو ۹۱ فرصت دارند.
فروغی گفت: ۲۵ تیرماه اختتامیه نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنری در تالار وحدت برگزار خواهد شد و از وزارتخانه‌هایی که از اکسپو ۹۱ اثر خریداری کرده اند،تجلیل خواهد شد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.