آمازون و گوگل وارد نبرد قیمت شدند

۱۸فروردین۱۳، خبرگزاری‌ها- نبرد میان دو شرکت آمازون و گوگل برای قانع کردن مشتریان به استفاده از سرویس های کلودشان وارد مرحله تازهی شده است.

گوگل برای مقابله با رقبای خود در این عرصه و به خصوص شرکت آمازون خدمات کلود خود موسوم به Google Compute Engine (GCE)را از حالت بتا خارج کرده و نسخه نهایی این سرویس را ارائه کرده است.

این شرکت در اقدام دیگری هزینه استفاده از خدمات کلود خود در سراسر جهان را تا چهار درصد کاهش داده است، اما آمازون هم برای رقابت با گوگل حدود ۱۲ ساعت بعد دست به واکنش متقابل زد و هزینه استفاده از خدمات کلود خود موسوم به Amazon Web Services (AWS) را به ناگهان ۲۶ درصد کاهش داد.

در مجموع برنده این رقابت سرسختانه بین دو طرف کاربرانی می باشند که دوست دارند با نازل ترین قیمت به سرویس های کلود دسترسی یابند.

با تغییرات قیمتی آمازون هزینه استفاده از این سرویس برای کاربران ویندوز از ۰٫۱۱۵ دلار در هر ساعت به ۰٫۰۹۱ دلار در هر ساعت کاهش یافته که معادل ۲۱ درصد است. این رقم در مورد کاربران بعضی سرویس های دیگر تا ۲۶ درصد می رسد. کارشناسان انتظار دارند که این رقابت طی هفته ها و ماه های آینده نیز ادامه یابد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.