آمریکا و رژیم صهیونیستی رزمایش ضد ایرانی برگزار می‌کنند

شنبه ۱۰ تیر – ۰۵:۵۴:۰۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

فرمانده ارشد ارتش امریکا اعلام کرد که واشنگتن و رژیم تل آویو قصد دارند در ماه‌های اکتبر یا نوامبر به منظور آماده سازی خود برای مقابله با ایران، رزمایش نظامی مشترک برگزار کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پرس تی وی، ژنرال مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک ارتش امریکا،  گفت، این رزمایش را در دوره زمانی اکتبر و نوامبر برگزار می‌کنیم.
این رزمایش که “چالش سخت ۱۲” نام دارد، ابتدا قرار بود در ماه آوریل برگزار شود اما به خاطر اظهارات مقامات اسرائیلی درباره حمله به ایران، به تعویق افتاده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که هدف این رزمایش، آزمایش توان سیستم دفاع هوایی در مقابل موشک‌ها و راکت‌های شلیک شده از نقاط نسبتا دوردست نظیر ایران است.
همچنین سنای امریکا اخیرا با هدف تقویت روابط اقتصادی و امنیتی میان واشنگتن و تل آویو، قانون همکاری امنیتی گسترده ۲۰۱۲ را تصویب کرد.
براساس این قانون، امریکا تعهدات جدیدی برای حفاظت از رژیم اسرائیل و تقویت همکاری‌های استراتژیک دو جانبه را متقبل شده است. این قانون همچنین از “حق طبیعی اسرائیل برای دفاع از خود” حمایت می‌کند.
این قانون از امریکا می‌خواهد تا اسرائیل را با هواپیماهای سوخت رسان، توانمندی‌های دفاع موشکی و تسلیحات ویژه نظیر بمب‌های سنگرکوب (بانکر باستر) تجهیز کند.
امریکا و اسرائیل در تلاش جهت فشارآوردن به جمهوری اسلامی برای توقف برنامه انرژی اتمی‌اش، بارها ایران به حمله نظامی تهدید کرده‌اند.
واشنگتن و تل آویو ادعا می‌کنند که ایران اهداف نظامی را در برنامه انرژی اتمی‌اش دنبال می‌کند.
ایران ضمن رد این ادعاها تاکید دارد که به عنوان امضا کننده متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی حق استفاده از فناوری اتمی برای اهداف صلح آمیز را دارد.
در همین حال مقامات تهران بارها درباره هر گونه حمله به ایران شدیدا هشدار داده و تاکید کرده‌اند که هر گونه حمله به کشور با پاسخی دندان‌شکن روبرو خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۳۰۱۷۵۴۰۷۳۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.