آمریکا پناهندگی گروهک تروریستی منافقین را می‌پذیرد

خبرگزاری آریا-دانیل فرید، از کنگره آمریکا خواست تا شرایط قانونی برای پذیرفتن گروهک تروریستی منافقین در آمریکا را مهیا کند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از بی بی سی، آمریکا پذیرفته که به تعدادی از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که در اردوگاه اشرف بوده‌اند، پناهندگی بدهد.
دانیل فرید، نماینده وزارت خارجه آمریکا در مسائل مربوط به اردوگاه اشرف، در گزارشی که به کنگره آمریکا داد، این خبر را داد و گفت که آمریکا پرونده های بعضی از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را یک به یک بررسی می کند و به آنها که شرایط لازم را داشته باشند، پناهندگی می دهد.
او اضافه کرد که این افراد کسانی خواهند بود که کمیساریای عالی پناهندگان، پرونده هایشان را به مقام های آمریکایی ارجاع خواهند کرد.
 فرید از کنگره آمریکا خواست تا شرایط قانونی را برای وارد شدن تعدادی از این افراد به آمریکا فراهم کند.
دانیل فرید همچنین به کنگره گفت که تعدادی از شرکای اروپایی ایالات متحده، شروع به بررسی پرونده های پناهندگی اعضای سازمان مجاهدین خلق  (منافقین) کرده‌اند.
نماینده وزارت خارجه آمریکا در مسائل مربوط به اردوگاه اشرف، همچنین این احتمال را مطرح کرده که شاید بخشی از این افراد بخواهند به ایران بازگردند.
این درخواست در حالی صورت می گیرد که قانون آمریکا اجازه نمی دهد کسانی که در گروه های تروریستی عضویت دارند، وارد این کشور شوند و از سوی دیگر در ظاهر آمریکا، سازمان مجاهدین خلق را یک گروه تروریستی می داند.

درخواست زیباری ازکشورهای اروپایی و امریکا برای پذیرش منافقین
این گزارش در حالی است که چندی پیش هوشیار زیباری ،وزیر خارجه عراق دردیدار رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با وی ، گفت : عراق به همه تعهدات بین المللی خود درقبال انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین از اردوگاه اشرف به اردوگاه لیبرتی در بغداد عمل کرده است . زیباری در عین حال تاکید کرد، اسکان منافقین در لیبرتی موقت خواهد بود . این بدان معناست که صلیب سرخ و همچنین امریکا که سالهاست از منافقین حمایت کرده است، دیگر بایستی در فکر جایی جدید برای اسکان آنان در خارج از عراق باشند .
گروهک تروریستی منافقین بیش از ربع قرن است که بر عراق تحمیل شده اند . این گروهک در زمان رژیم صدام حسین ، دیکتاتور معدوم عراق درکشتار شیعیان و کردهای این کشور، با رژیم بعث همکاری داشت . در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق به ایران نیز گروهک تروریستی منافقین درکنار رژیم دیکتاتوری بعث ، علیه جمهوری اسلامی ایران ، سلاح در دست گرفت . پس از سقوط رژیم بعثی در عراق نیز بازهم منافقین همسو با امریکا ، همکاری با گروههای تروریستی فعال در این کشور را از نظر دور نداشتند .
کمپ اشرف ، واقع در استان دیاله عراق نیز در تمام مدت حضور منافقین درخاک عراق، مقر فرماندهی و طراحی عملیات تروریستی این گروهک بوده است . در حالیکه مردم عراق با توجه به عملکرد جنایتکارانه منافقین در این کشور ،بارها از دولت بغداد خواسته اند این گروهک را از عراق اخراج کند .
اگرچه دولت بغداد چندین بارضمن دادن اولتیماتوم به منافقین ، تصمیم گرفت تا خواسته مردمی این کشور درباره اخراج این گروهک تروریستی را محقق کند ، اما هر بار با مانع تراشی امریکا مواجه شد . تا اینکه در چارچوب توافقی که بین دولت بغداد و سازمان ملل در اواخر سال گذشته میلادی صورت گرفت ،مقرر گردید ، طی شش ماه و بتدریج ۳۴۰۰ عضوگروهک تروریستی منافقین مستقر در پایگاه اشرف، این محل را تخلیه و به جای دیگری در عراق منتقل و سپس مقدمات خروج کامل آنان از عراق مهیا شود . تاکنون در پنج مرحله بخشی از منافقین اردوگاه اشرف به اردوگاه لیبرتی نزدیک به فرودگاه بغداد که پیش ازاین مقر نظامیان امریکایی بود ، منتقل شده اند .
اما در روزهای اخیر مسائلی بین دولت بغداد ، سازمان ملل ،و همچنین منافقین بوجود آمده و این ظن را تقویت کرده است که دستهایی در تلاشند تا روند اخراج منافقین از عراق را بازهم به تعویق بیندازند . منافقین اعلام کرده اند تمام اموال منقول وغیر منقولی که در اردوگاه اشرف وجود دارد ، متعلق به آنان است و دولت بغداد حق مصادره آنها را ندارد . در مقابل دولت بغداد تاکید کرده است آنچه که بعنوان اموال منافقین در اردوگاه اشرف بوده ، در نیتجه جنایاتی که منافقین مرتکب شده اند ، بدست آنان رسیده است ، لذا همه آنها جزو اموال عمومی ملت عراق محسوب می شود و دولت این کشور نیز اجازه دخل و تصرف در آنها را دارد . در این بین سازمان ملل نیز به استناد پاره ای شکایات که از سوی منافقین مطرح شده ، برخورد دولت بغداد با منافقین و روند انتقال آنان را نا مناسب دانسته است .
طرح اینگونه مسائل در مقطع کنونی که مهلت شش ماهه برای انتقال منافقین از پایگاه اشرف به لیبرتی و سرانجام اخراج آنان از عراق روبه اتمام است ، اتفاقی نبوده است . شکی نیست درپس پرده طرح این موضوعات امریکا قرار دارد . امریکا با آنکه منافقین را هنوز در فهرست سیاه خود دارد و آن را گروهکی تروریستی می داند ، اما از آنان حمایت می کند و می خواهد اعضای این گروهک در عراق باقی بمانند . بنظر می رسد مقامهای واشنگتن قصد دارند ،در صورت لزوم از اعضای گروهک تروریستی منافقین بعنوان اهرم فشار علیه دولت بغداد و شخص نوری مالکی استفاده ابزاری کنند . بنابر این تاکنون مقامهای کاخ سفید نه تنها هیچ اشاره ای برای پذیرش آنان در امریکا نکرده اند ، بلکه با سنگ اندازی در مسیر اجرایی شدن توافق منعقده بین دولت بغداد و سازمان ملل ، می کوشند تا اخراج منافقین از عراق در آینده ای نزدیک صورت نگیرد . دراین بین نکته قابل تامل آن است که کشورهای اروپایی با اینکه دیگر منافقین را یک گروهک تروریستی نمی دانند ، مایل به پذیرش آنها نیستند . کشورهای اروپایی و امریکا می خواهند به این بهانه که هنوز دولتی برای پذیرش منافقین اعلام آمادگی نکرده ، بازهم دولت بغداد را وادار کنند تا چند صباحی بیشتر اجازه دهد اعضای منافقین در عراق بمانند . محافل سیاسی نیز این موضوع را مطرح کرده اند که ممکن است مجدداً سازمان ملل به کمک کشورهای حامی( کشورهای اروپایی و امریکا ) منافقین بیاید و یک بار دیگر ازدولت بغداد بخواهد تا در خصوص اخراج منافقین از عراق کوتاه بیاید و حضور آنان را برای مدتی دیگر تمدید کند.
 
تحلیل آریا؛
گروهک تروریستی منافقین با وجود این که نقش آن در ترور مردم ایران و عراق کاملا آشکار است ، تلاش می کند با حمایت برخی مقامات آمریکایی نام خود را از فهرست گروه های تروریستی آمریکا ، خارج کند.
گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۹۹۷ در فهرست گروه های تروریستی آمریکا قرار گرفت و با این وجود برخی کشورهای غربی از این گروهک در ضدیت با جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده اند.
در حالی که گروهک تروریستی منافقین هم اکنون فرایند اخراج از پایگاه اشرف در استان دیاله عراق را طی می کند ، می کوشد با جلب نظر برخی از مقامات آمریکایی نام خود را از فهرست گروه های تروریستی آمریکا خارج کند.
برخی مقامات آمریکا از جمله “میچل رایس” یکی از مقامات عالی رتبه این کشور در آوریل ۲۰۱۱ در گردهمایی در هتل “می فلاور” واشنگتن ، از خروج نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه های تروریستی آمریکا حمایت کرد.
“ریچارد مه یرز” رییس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا هم در این گردهمایی به زعم خود خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه های تروریستی آمریکا را اقدامی درست خواند.
به اذعان خود مقامات آمریکایی که از گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند برای هربار حضور در گردهمایی حمایت از این گروهک ، ۲۵ هزار دلار از منافقین دریافت می کنند که این موضوع سیاست متناقض آمریکا در زمینه مبارزه جهانی با تروریسم را آشکارتر می کند.
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، گروهک تروریستی منافقین در دشمنی با ایران در سایه حمایت بیگانگان از هیچ کوششی دریغ نکرد. ترور شخصیت های مهم ایران و بمبگذاری های مختلف ، فقط گوشه ای از فعالیت های گروهک تروریستی منافقین در ضدیت با ایران اسلامی است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیل شده به ایران ، عناصر گروهک تروریستی منافقین در کنار ارتش صدام ، دیکتاتور معدوم عراق قرار گرفتند. در طول هشت سال جنگ تحمیل شده به ایران از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸ گروهک تروریستی منافقین از رژیم بعث صدام در مقابله با جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.
رژیم سرنگون شده صدام هم برای خوش خدمتی به گروهک تروریستی منافقین ، سال ۱۹۸۶ در استان دیاله عراق پایگاهی را به نام اشراف برای اسکان عناصر این گروهک ایجاد کرد اما امروز با تلاش های دولت مردمی عراق به نخست وزیری نوری مالکی ، فرایند خروج آنان از پایگاه اشرف به پایگاه لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد در حال تکمیل شدن است.
با حمایت رژیم بعث صدام و برخی کشورهای غربی ، گروهک تروریستی منافقین علاوه بر سرکوب کردها در شمال و شیعیان در جنوب عراق ، در آوریل ۱۹۹۲ به ضدیت خود با ایران ادامه و مراکز جمهوری اسلامی ایران را در چند کشور جهان هدف قرار داد.
گروهک تروریستی منافقین در ادامه دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۰ فعالیت های خود را افزایش داد و برخی کشورهای غربی با استناد به گزارش های غیر مستند این گروهک در زمینه فعالیت های هسته ای ایران ، ادعاهایی را مطرح کردند.
با وجود تحرکات تروریستی منافقین ضد مردم ایران و عراق ، گروهک تروریستی منافقین با چراغ سبز برخی مقامات آمریکا می کوشد خود را از فهرست گروه های تروریستی این کشور خارج کند ؛ موضوعی که سیاست متناقض آمریکا را در مبارزه با تروریسم آشکار تر می کند.
 برخلاف ادعایی که برخی کشورها در زمینه مبارزه با تروریسم دارند ، آنان بیش‌ترین حمایت را از گروهک های تروریستی انجام می‌دهند.
به نظر می رسد تلاش گروهک تروریستی منافقین برای خارج شدن از فهرست گروه های تروریستی آمریکا با خروج عناصر این گروهک از پایگاه اشرف در عراق ارتباط معناداری داشته باشد تا اسکان آنان در کشورهای ثالث سهل تر انجام شود.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.