آمریکا، ۳۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی‌اش را خواهدفروخت

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشت که دولت بایدن برای تثبیت بازارهای جهانی، در حال بررسی فروش بیش از ۳۰ میلیون بشکه از ذخایر راهبردی نفت آمریکا است.

آمریکا، ۳۰  میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی‌اش را خواهدفروخت

به گزارش ممتاز نیوز، ذخایر جهانی نفت در کمترین سطح از سال ۲۰۲۴ تاکنون قرار داشته و پس از حمله روسیه به اوکراین و تحریم صادرات نفت و گاز این کشور، افزایش بهای نفت تداوم داشته است.

به نوشته رویترز، مقام های آمریکایی عواملی از قبیل مقدار فروش نفت روسیه در بازارهای جهانی، دامنه قطعی خط لوله کنسرسیوم کاسپین که انتقال حدود یک درصد از نفت جهان را بر عهده دارد و موشک باران ذخایر نفتی عربستان سعودی را سبک سنگین می کنند. به گفته این مقام آگاه، دوشنبه یا سه شنبه این هفته معلوم خواهد شد که آیا نیازی به عرضه بیشتر ذخایر راهبردی آمریکا وجود دارد یا خیر.

پس از حمله انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان، بهای نفت برنت دریای شمال روز جمعه به بیش از ۱۱۹ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

جنیفر گرنهولم (Jennifer Granholm) وزیر انرژی آمریکا پنجشنبه پیش (۴ فروردین) گفته بود که این کشور و متحدانش در حال رایزنی در مورد امکان عرضه هماهنگ ذخایر راهبردی نفت برای آرام ساختن بازار هستند.

اوایل ماه جاری میلادی اعضای سازمان جهانی انرژی توافق کردند تا بیش از ۶۰ میلیون بشکه از ذخایر خود را آزاد کنند که ۳۰ میلیون بشکه از این تعهد به ذخایر آمریکا اختصاص داشت.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفتی این کشور هفته پیش با کاهش ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به ۵۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسید که کمترین سطح از مه ۲۰۰۲ تاکنون است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.