آمریکا به معنای واقعی متوجه اشتباهاتش در سوریه شده است

۲۱اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا به معنای واقعی متوجه اشتباهاتش در سوریه شده اما تعارض در ساختار تصمیم‌گیری ایالات متحده، اجرا و تعدیل سیاست‌های این کشور را با کندی مواجه کرده است.

جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عقب‌نشینی  مقامات آمریکا از مواضع خود نسبت به سوریه گفت: روند تحولات چند ماه قبل سوریه نشان از تسلط ارتش این کشور بر اوضاع و برآورده نشدن تصورات معارضین دارد.

وی تصریح کرد: ارتش سوریه قادر به مقابله و شکست معارضین سوری بوده و در چند ماه قبل ضربات بسیاری به تأسیسات معارضین وارد کرده است.

سفیر سابق ایران در چین اظهار داشت: اوضاع نابسامان و غیرقابل پیش‌بینی تروریست‌های سوری سبب شده آمریکا نتواند ادعای پیروزی در بحران سوریه داشته باشد چرا که سوریه دوستانی دارد که مانع از سقوط دولت بشار اسد می‌شود.

وی ادامه داد: آمریکا پس از اجرای طرح ها و برنامه‌های متفاوت در سوریه به این نتیجه رسیده که سیاست خود در قبال این کشور را تغییر دهد.

منصوری با بیان اینکه آمریکا به دنبال جلوگیری از اقدامات حساب نشده رژیم صهیونیستی است، افزود: موقعیت ایالات متحده در منطقه رو به تزلزل است بنابراین در تصمیم‌های خود باید تجدیدنظر می‌کرد و اظهارات جان کری مبنی براینکه آمریکا با رویکرد مسکو برای حل بحران سوریه موافق است در همین راستا گفته شده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا به معنای واقعی متوجه اشتباهاتش در سوریه شده اما تعارض در ساختار تصمیم‌گیری ایالات متحده، اجرا و تعدیل سیاست‌های این کشور را با کندی مواجه کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.