آمریکا در شعله های آتش رقابتهای انتخاباتی می سوزد/بی توجهی رقبا به آینده آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه “زوددویچه سایتونگ ” در تحلیلی به قلم “کریستین ورنیکه” نوشت : آمریکا در شعله های آتش قرار دارد و هنوز حدود ۷۵ روز دیگر  شعله مبارزات انتخاباتی در این کشور همچنان زبانه می کشد و بعد از آن مردم آمریکا یک رئیس جمهوری جدید انتخاب خواهند کرد یا همان رئیس جمهوری سابق باقی خواهد ماند.

این کشور بار دیگر می گدازد، اما نه مانند چهار سال قبل.در سال ۲۰۰۸ ملت آمریکا در تب و تاب پیدایش یک حرکت قیام گونه و بیداری فرو رفته بود و مردم با شوق و ذوق فراوان اوباما را که سفیر امید و دگرگونی بود به عنوان رئیس جمهوری خود انتخاب کردند.

“زوددویچه” در ادامه نوشت : حالا آمریکا بار دیگر می سوزد، اما این بار برای هیچ و پوچ. دموکراتها و جمهوریخواهان پول بسیاری را خرج کرده و هر دو ماههاست که سرو صدای زیادی را به پا کرده اند. اما این آتشی که آنها به پا کرده اند تنها گرما تولید می کند و هیچ نوری ندارد. این دو حزب به جای اینکه برنامه های روشن و شفاف را ارائه دهند تنها  به نکات تاریک و گنگ برنامه های رقیب اشاره می کنند.

باراک اوباما و رقیب جمهوریخواه وی هر روز تصاویر تیره و تاری را می نگارند تا نشان دهند که رقیبشان ملت و سرزمین پدری آنها را در پرتگاه سقوط هدایت می کند. از طرف دیگر آنها این در این باره سکوت می کنند که این قدرت جهانی متزلزل را به کجا می خواهند هدایت کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: حدود پنج سال است که این به اصطلاح پیرترین دموکراسی جهانی و بزرگترین اقتصاد ملی دنیا از یک بحران طولانی مدت رنج می کشد. این در حالی است که هر یک از دو گلادیاتور جمهوریخواه و دموکرات در این کشور اصلاحات ضروری برای آینده این کشور را طراحی نمی کنند. هر دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر پایه این استدلال کار می کنند که طرف مقابلشان بدتر ازخود آنهاست.

نویسنده در ادامه تصریح کرد که مبارزات تبلیغاتی در آمریکا داغ داغ است. استراتژیهای عمومی هر دو حزب رقیب بر این مبنا است که نشان دهد تصمیم گیری در ۶ نوامبر ۲۰۱۲ مهمترین انتخابات از سالهای ۱۸۶۰ محسوب می شود. این در حالی است که هر دو حزب رقیب در این انتخابات نشان دادند که به بهترین شکل در ستیزه جویی، خصومت و شتابزرگی خبره بوده و در این راستا مهارت دارند.

نویسنده در ادامه اظهار داشت: جمهوریخواهان( در زمینه کوبیدن رقیب ) تمرینات بیشتری داشته اند آنها سالهاست که اوباما را می کوبند ، یکبار این دموکرات به عنوان سوسیالیست تلقی شده است یکبار به عنوان فاشیست و یکبار هم به عنوان ضد آمریکایی. البته اوباما هم اقداماتی را انجام می دهد و معاون وی در این باره هشدار داده است که جمهوریخواهان می خواهند مانند دوران برده داری بار دیگر مردم را در غل و زنجیر قرار دهند.

این روزنامه آلمانی در ادامه با اشاره به اینکه جنجالهای انتخاباتی به پا شده در آمریکا محتوای خاصی ندارد و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نمی کند همچنین در بخش دیگری از این مطلب نوشت: چگونگی مبارزات انتخاباتی داخلی این روزها در آمریکا شعار معروف ضد تروریستی این کشور را یادآوری می کند که می گوید یا تو با ما هستی یا علیه ما. 

 “زوددویچه” در بخش دیگری از این مطلب نوشت: هیچ کس انتظار ندارد که سیاستمداران آمریکایی در مبارزات انتخاباتی خود همه مسائل و مشکلات کشورشان را حل کنند اما دادن حداقل دو طرح و ایده برای این منظور انتظار می رود. زمان می گذرد و کوهی از تصمیماتی که هنوز عملی نشده است در انتظار سیاستمداران آمریکایی است.

راه بندان اصلاحات باید تا پایان سال باز شود در غیر این صورت، ایالات متحده در معرض خطر ایجاد یک بحران بودجه جدید ،ورشکستگی دولتی و رکود قرار خواهد گرفت. این بدترین آسیب این مبارزات انتخاباتی خواهد بود. احزاب آمریکایی دارند محوطه ای را می سوزانند که برای توافقات به آن نیاز دارند. در چنین شرایطی ملت هم از هم پاشیده و در هم شکسته می شود.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.