آمریکا هم به توقیف نفتکش‌های یونان توسط ایران واکنش نشان داد

نیروی دریایی آمریکا در واکنش به توقیف دو نفتکش یونانی از سوی ایران اعلام کرد: درحال بررسی گزارش ها در خصوص توقیف دو کشتی یونانی توسط ایران هستیم.

آمریکا هم به توقیف نفتکش‌های یونان توسط ایران واکنش نشان داد

به گزارش ممتاز نیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه به وقت محلی گزارش داد: نیروی دریایی آمریکا می‌گوید در حال بررسی گزارش‌ها در خصوص توقیف دو نفتکش یونانی توسط ایران است.

این رسانه آمریکایی مدعی شد تهران پس از تهدید به «اقدام تنبیهی» این دو کشتی یونانی را توقیف کرده است.

تیموتی هاوکینز فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا به آسوشیتدپرس گفت که نیروی دریایی به تحقیقات خود در این زمینه ادامه می دهد. او توضیح بیشتری نداد.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که دو فروند نفتکش یونانی در آب های خلیج فارس توسط گارد ساحلی ایران توقیف شد.

المیادین افزود: گارد ساحلی ایران دو نفتکش یونانی «دلتا بسودن» و «پردنت اند ریور» را در سواحل بندرلنگه و عسلویه توقیف کرده است.

پیشتر نشریه لویدز لیست که در حوزه کشتیرانی فعالیت می کند هم در خبری مدعی شد که یک نفتکش یونانی در آبهای بین المللی که در حال حرکت از خلیج فارس به سمت یونان بود توسط پرسنل نظامی ایرانی توقیف شد.

این نشریه در گزارش جداگانه ای نیز به نقل از منابع خود نوشت که یک کشتی دیگر با پرچم یونان در منطقه خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی توقیف شد.

روابط عمومی کل سپاه خبر توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی در آبهای خلیج فارس را تایید کرد.

روابط عمومی کل سپاه از توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی به دلیل ارتکاب تخلف در روز ( جمعه) در خلیج فارس خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه روز (جمعه) ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.