آمریکا و غرب آتش تفرقه در منطقه را دامن می‌زنند/عربستان و قطر منبع تامین تسلیحات تروریست‌ها در سوریه

۲۲خردادماه،

یک کارشناس سیاست‌خارجی گفت: کشورهای مرتجع عربی از جمله عربستان نیروهای تروریستی مثل القاعده و النصر را در جهت مقابله با شیعه ایجاد کرده و دشمنی دیرینه‌ای را در رابطه با شیعیان تقویت می‌کنند.

” ابوتراب علیرضایی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کمک‌های مالی بعضی کشورهای مرتجع عرب منطقه به تروریست‌های‌ سوری اظهار داشت: دشمنی دیرینه اعراب با یکدیگر دارای یک پشتوانه تاریخی بوده  که آمریکا و غرب با توسل به آن به تفرقه‌افکندن و جنگ بین شیعه و سنی دامن می‌زنند.

وی ادامه داد: کشورهای مرتجع عربی از جمله عربستان نیروهای تروریستی مثل القاعده و النصر  را در جهت مقابله با شیعه ایجاد کرده و دشمنی دیرینه‌ای را در رابطه با شیعیان  دنبال می‌کنند، اما آمریکا و غرب نیز به منظور بهره‌برداری و پیگیری سیاست‌هایی که در منطقه دارد آتش این دشمنی را شعله‌ورتر می‌کند.

علیرضایی تصریح کرد: کشورهای عربی همچون عربستان و قطر در طول چند سالی که از بحران سوریه می‌گذرد به جهت افزایش تنش و درگیری در سوریه کمک‌های مالی و نظامی بسیاری به این کشور روانه کرده‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی در در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه این عوامل یعنی اختلافات اعراب، سیاست‌های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه  سبب حمایت همه‌جانبه  گروه‌های  تروریستی در سوریه  و دوام  این گروهک‌ها در این کشور شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.