آموزش عکاسی و فیلمسازی خلاق با تلفن همراه

فرجاد خوشبین دبیر جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص جزئیات نخستین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران گفت: درکنار جشنواره فیلم و عکس همراه تهران که ۱ تا ۴ اسفند ماه برگزار می شود حدود ۷کارگاه آموزشی در سطح دانشگاه های کشور تدارک دیده شده است.
وی در خصوص جزئیات این کارگاه ها افزود: در سطح دانشگاه های تهران تاکنون با دانشگاه هنر، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و سوره موافقت و صحبت های اولیه انجام گرفته و گفتگو با باقی دانشگاه ها در دست اقدام است.
خوشبین تصریح کرد: در طول این کارگاه ها اصول اولیه آشنایی کاربران تلفن همراه با این رسانه به صورت عملی تدریس می شود.
وی بیان کرد: مخاطبان اصلی این جشنواره کلیه ی کاربران تلفن همراه هستند و از این ابزار صرفا به صورت یک ابزار ارتباطی استفاده می کنند با برپایی این کارگاه ها، کاربران تلفن همراه به ویژه جوانان، دانشجویان و علاقه مندان با ثبت نام در این کارگاه ها اصول اولیه استفاده خلاقانه از تلفن همراه برای عکاسی و فیلم سازی آموزش می بینند.
دبیر جشنواره عکس و تلفن همراه اظهار داشت: در پایان هر فرد شرکت کننده در این کارگاه ها با تهیه عکس و فیلم آثار خود را به جشنواره ارسال می کند و آثار آن ها در بخش اصلی و ویژه جشنواره شرکت داده می شود و همچنین به صورت جداگانه مورد داوری قرار می گیرند و به آثار برتر نیز جایزه ای اهدا می شود.
خوشبین تاکید کرد: در این کارگاه ها تاکید اصلی به تفاوت تلفن همراه با دیگر ابزار رسانه ای مانند عکاسی و فیلم برداری است که مخاطبان به این نتیجه برسند که می توان از تلفن همراه به عنوان ابزار هنری و خلاقانه استفاده کرد.
وی افزود: تکنیک های هنر عکاسی و فیلم برداری توسط استادان دکتر مهدی مقیم نژاد و مهرداد اسکویی (فیلمساز و عکاس )در این کارگاه ها به علاقه مندان آموزش داده می شود.
 وی ادامه داد: کارگاه های آموزشی در آبان و آذر در دانشگاه های مختلف برگزار می شود که تاکنون برگزاری این کارگاه ها در دانشگاه های هنر، شهید بهشتی و سوره قطعی و تایید شده و به زودی زمان آن به علاقه مندان اعلام خواهد شد.
وی تصریح کرد: علاقه مندان برای شرکت در این کارگاه ها می توانند با مراجعه به سایت جشنواره www.tfpf.mobiثبت نام کرده و محل برگزاری کارگاه ها به آنها اطلاع رسانی خواهد شد و همچنین ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال شیوه دومی برای ثبت نام در کارگاه های آموزشی است که متقاضیان می توانند با مراجعه به غرفه جشنواره برای حضور در این کارگاه ها ثبت نام کنند.
وی اظهار داشت: ایده کلیه تبلیغات جشنواره مشارکت کلیه کاربران تلفن همراه است که مردم در حال نشان دادن و یا گرفتن عکس با تلفن همراه ،ژست گرفته و عکاسان ما از آنها عکس می گیرند و از این عکس ها در تبلیغات و سایت جشنواره ،تیزر ،بیلبرد استفاده می شود.
خوشبین خاطر نشان کرد: در ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال قسمت هایی به عنوان آتلیه همراه طراحی شده که به مردم یادآور می شود که می توان از تلفن همراه در حد دوربین آتلیه عکاسی استفاده کرد ومردم در آتلیه همراه با ژست های مورد علاقه خود عکس می گیرند و از این عکس ها نیز در تبلیغات بعدی جشنواره و محصولات اطلاع رسانی استفاده می شود.
گفتنی است، مهلت ارسال برای شرکت در جشنواره تا ۱۰دی ماه بوده و همچنین نمایش نخستین جشنواره عکس و همراه تهران از ۱تا ۴ اسفند برگزار می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.