آموزش پزشکی زیربنای سلامت اشخاص است

۰۹اردیبهشت،

17-387.jpg

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه آموزش پزشکی جامع نگر در راس برنامه‌های آموزش پزشکی است، گفت: افق ما رسیدن به دانشگاه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر بهرام عین‌اللهی در چهاردهمین جشنواره کشوری آموزش پزشکی و ششمین جشنواره شهید مطهری، گفت: اگر آموزش پزشکی ما در دانشگاه های علوم پزشکی به خوبی انجام شود، سلامت مردم در جامعه تضمین می‌شود، چرا که آموزش پزشکی زیربنای سلامت اشخاص و جامعه است.

وی با اشاره به شعار چهاردهمین جشنواره کشوری آموزش پزشکی با عنوان «آموزش علوم پزشکی در خدمت نیازهای مردم»، گفت: افق ما رسیدن به دانشگاه اسلامی است که در این خصوص وظایف مهمی بر عهده ماست، بنابراین رعایت عدالت آموزشی و تعیین استراتژی‌های مشخص، ما را در رسیدن به آرمان‌ها کمک می‌کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مهم‌ترین رکن در آموزش، استاد است، خاطرنشان کرد: باید استاد را گرامی داشت، همچنین استاد خوب باید اطلاعات فراگیر داشته و خودسازی را فراموش نکند، چرا که دانشجو به استاد به عنوان الگو نگاه می‌کند، بنابراین یکی از مهمترین وظایف استادان ما ایجاد حس خودباوری در دانشجویان است.

عین‌اللهی بهره‌گیری از وسایل ارتباطی و آموزشی نوین دنیا را برای گسترش علم و شرکت در سمینارهای جهانی و منطقه‌ای ضروری اعلام کرد و گفت: جذب استادان متعهد، متدین، باسواد و دارای دغدغه کمک به جامعه، آشنایی استاد با مبانی تازه آموزش پزشکی، توجه به کار تیمی به جای کار فردی، مهم‌ترین برنامه هایی است که باید در این همایش مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان از خدمات استادان دکتر شهریاری، دکتر مرندی، دکتر محققی، دکتر شفیعی، دکتر مداح، دکتر اسفندیاری که هر کدام در تخصص و بخش‌های مربوط به خود گام‌های موثر آموزشی برداشته‌اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.