آموکسی سیلین جزو ۱۰ قلم آنتی بیوتیک پرتجویز در کشور است

نوشته شده در تاریخ ۱۳/آذر/ – ۱۰:۱۹ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو خبر داد

خبرگزاری :دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی با بیان اینکه آموکسی سیلین را یکی از آنتی بیوتیک‌های پرتجویز دانست و عنوان کرد: آموکسی سیلین جزو ۱۰ قلم آنتی بیوتیک پرتجویز توسط پزشکان است.

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز، دکتر فاطمه سلیمانی با بیان‌اینکه  بیمار برای دریافت آموکسی سیلین و یا آنتی بیوتیک‌ها از داروخانه باید نسخه پزشک داشته باشد گفت: یکی از وظایف معاونت‌های غذا و دارو که زیر نظر سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند نظارت بر عملکرد داروخانه‌ها است .

وی افزود:در بحث نظارت بر داروخانه‌ها یکی از موارد مهم  این است که داروهای نسخه‌ای بدون نسخه پزشک تحویل مراجعه کننده نشود و در مواردی که بازرس معاونت غذا و دارو مراجعه کند و در ارزیابی‌های انجام شده مشکلی باشد تذکرات و برخوردهای لازم مطابق قوانین انجام می‌شود.

دکتر سلیمانی در ادامه آموکسی سیلین را یکی از آنتی بیوتیک‌های پرتجویز دانست و عنوان کرد:  آموکسی سیلین جزو ۱۰ قلم آنتی بیوتیک  پرتجویز توسط پزشکان است.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو در پایان خاطرنشان کرد: اگر سطح آگاهی و دانش مردم نسبت به داروها افزایش پیدا کند طبیعتا متوجه خطرات و عوارض ناشی از مصرف خودسرانه آن نمی‌شوند و تقاضاهای معمولا زیاد مردم برای دریافت دارو بدون نسخه و حتی با نسخه کاهش خواهد می‌یابد که به دلیل اهمیت این موضوع یکی از ادارات زیر مجموعه کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو، اداره آموزش(واحد آموزش) است که این گروه برنامه‌های آموزشی مردمی را در سطوح مختلف برگزار می‌کند.

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.