آهنگساز «مختارنامه» ساخت موسیقی «یلدا» را آغاز کرد

۲۸ آبان ،

تصویربرداری «یلدا» ادامه دارد

سینماپرس-گروه تلویزیون/امیر توسلی ساخت موسیقی مجموعه «یلدا» به کارگردانی حسن میرباقری را آغاز کرد.

به گزارش تفسیری خبرنگار تلویزیون سینماپرس، امیر توسلی گفت: از ابتدای نگارش فیلمنامه و پس از آماده شدن راش های اولیه، ساخت ماکت اول موسیقی را آغاز کردم.

وی افزود: با توجه به مضمون اثر، بستر اصلی ملودی بر مبنای موسیقی تعزیه شکل می گیرد اما به گونه ای که مخاطب امروزی نیز با آن ارتباط برقرار کند.

این آهنگساز تصریح کرد: در ساخت موسیقی از اصلی ترین المان موسیقی تعزیه یعنی ترومپت در کنار سازهای کوبه ای استفاده می کنیم و کار تقریباً در فضایی ارکسترال ضبط خواهد شد.

وی اذعان داشت: احتمال استفاده از آواز نیز در عنوان بندی کار وجود دارد اما هنوز با میرباقری به تصمیم مشترکی نرسیده ایم.

امیر توسلی از آهنگسازان پر کار سینما و تلویزیون است و شاخص ترین اثر وی ساخت موسیقی مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» است.

گفتنی است گروه تولید «یلدا» در حال حاضر در بسطام مشغول تصویربرداری می باشند و در حدود ۲۰ روز دیگر برای ضبط سکانس های باقی مانده عازم تهران می شوند.

محمدرضا شریفی نیا، کاظم هژیر آزاد، چنگیز جلیلوند، اسماعیل خلج، فریبا کوثری، ماه چهره خلیلی، الهام پاوه نژاد، حمیدرضا آذرنگ، سید مهرداد ضیائی، حامد میرباقری، بیژن افشار، حمید عطائی، اکبر سلطانعلی و سحر افتاده در نقش یلدا. ترکیب بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می دهند.

فهرست عوامل پشت دوربین این اثر عبارتند از: نویسندگان فیلمنامه: الهه میرباقری، آزاده محسنی، بازنویسی فیلمنامه: داود میرباقری، مدیر تصویربرداری: رضا غفاری، دستیاراول کارگردان: رضا اصغری، مدیر تولید: امیر سطان زاده، مشاور هنری و تولید: مهران برومند. طراح گریم: محسن موسوی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف. دستیار دوم کارگردان: حمیدرضا میلاد، دستیار سوم کارگردان: غزال خوش رزم، مدیر تدارکات: سعید نظری، منشی صحنه: مارال فتحی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: مسعود پاکدل.

در خلاصه داستان «یلدا» آمده است: حاج محمد علی زاهدی مشهور به مندلی که سالهاست سنت تعزیه خانی را در شهرستان بسطام حفظ کرده است با نزدیک شدن زمان مرگش احساس می کند که خطا یا گناهی در پیش سبب تنهایی و آشفتگی امروز او و دور افتادن فرزندانش از اصالت هاست وی به جستجو در پیش اش می پردازد تا اینکه …

بهروز خوش رزم «یلدا» را در یازده قسمت و در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرکز سیمافیلم تهیه می کند.

انتهای پیام/ع.ت

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۵۴۵


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.