آهنی که به اندازه طلا می ارزد

۰۷م آذر ،

فقر آهن با تمام مشکلاتی که برای اشخاص به دنبال دارد قابل درمان است.

دکتر محمد سجادی متخصص خون در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  شاید بارها و بارها با اشخاصی که ظاهری رنگ پریده دارند و از علائمی چون خستگی زودرس، ضعف جسمانی، سردرد و عصبانیت رنج می برند برخورد داشته باشید. کسانی که این علائم را داشته باشند ، علل اصلی و بهترین آنها کم خونی میتواند باشد.

سجادی افزود: طبق آمارهای جهانی کم خونی به عنوان یک مشکل تهدید کننده سلامتی مخصوصا در کشورهای در حال توسعه به شمار می آید. به طوریکه دو میلیارد نفر از مردم جهان به این بیماری مبتلا می باشند. از بین انواع  کم خونی، کم خونی ناشی از فقر آهن شایع تر است.

وی گفت: در بیماری کم خونی تعداد گلبول های قرمز خون که وظیفه حمل و نقل اکسیژن و دی اکسید کربن را به عهده دارند کاهش می یابد.

دکتر سجادی در پاسخ به اینکه کمبود آهن در بدن به ویژه کم خوبی ناشی از فقر آهن چه عوارضی را در پی دارد افزود: خستگی و ضعف ، بی خوابی ،کاهش بنیه ، تپش قلب ،کاهش اشتها، رنگ پریدگی پوست، لثه و ناخن از این موارد است.

سجادی در ادامه گفت: پس پیشنهاد می گردد جهت جلوگیری از عوارض کم خونی از مکمل های حاوی ترکیبات آهن استفاده شود.

انواع ترکیبات آهن موجود در فروس سولفات، فروس گلوکونات و فروس فومارات است. اما بعضی از اشخاص با مصرف گروهی از این ترکیبات دچار عوارض گوارشی شده در نتیجه از مصرف آن امتناع می کنند و عوارض کم خونی را به جان می خرند.

سجادی در پایان گفت: در بین این ترکیبات فروس گلوکونات به سبب داشتن جذب بالاتر، عوارض گوارش کمتر دارد که پیشنهاد می گردد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.