آهن آلات بیشترین افزایش قیمت را داشت

گروه خاک، مصالح سنگی بتن و بنایی و سنگ‌های ریشه‌دار
براساس نتایج آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی در نیمه‌ی دوم ۱۳۹۰، متوسط قیمت تمامی اقلام مورد آمارگیری در ۳ گروه نسبت به دوره قبل افزایش داشته است. در بین اقلام این گرو‌ه‌ها، «سنگ‌های ریشه‌دار » و «مصالح سنگی بتن و بنایی» و «سنگ‌های ریشه‌دار» نسبت به دوره قبل افزایش داشته است. در بین اقلام این گروه «خاک رس طبیعی» با ۲۴٫۳ درصد دارای بیشترین افزایش متوسط قیمت و «سنگ قلوه» با ۰٫۳ درصد دارای کمترین افزایش بوده است. در این سه گروه، متوسط قیمت‌ها نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل نیز افزایش داشته است. در این میان،‌بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «خاک رس طبیعی» با ۳۱٫۷ درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «شن طبیعی» و ۵٫۵ درصد بوده است.

گروه سنگ‌های تخت پلاک
مقایسه متوسط قیمت اقلام در گروه «سنگ‌های تخت پلاک» در نیمه‌ی دوم ۱۳۹۰ با نیمه‌ی قبل حاکی از کاهش متوسط قیمت یک قلم و افزایش سایر اقلام می‌باشد. در بین اقلام این گروه، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «سنگ پلاک صیقی سیاه لاشتر اصفهان – درجه یک» با ۱۳٫۳ درصد بوده است و «سنگ پلاک صیقلی مرمریت صورتی سمیرم – درجه یک» با ۷٫۸ – درصد، تنها قلم دارای کاهش قیمت در این گروه بوده است.

در این گروه، مقایسه‌ی نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌ی دوم ۱۳۹۰ با دوره‌ی مشابه سال قبل، نشان دهنده‌ی کاهش متوسط قیمت یک قلم و افزایش بقیه‌ی اقلام است که بیشترین افزایشی مربوط به «پودر سنگ معمولی (کیسه‌ای)» با ۳۵٫۰ درصد بوده است و «سنگ پلاک صیقلی مرمریت صورت سمیرم – درجه یک» با ۵٫۵ – درصد، تنها قلم دارای کاهش قیمت در این گروه بوده است.

گروه آهک و آجر و سفال
با مقایسه‌ی اقلام دو گروه «آهک» و «آجر و سفال» در این دوره نسبت به دوره‌ی قبل، مشاهده می‌شود متوسط قیمت تمامی اقلام افزایش داشته است. در این میان،‌بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «آجر ماشینی سوراخدار سفید ۴ سانتی» با ۹٫۶ درصد و کمترین افزایش مربوط به «سفال کفشک فوندوله با ابعاد ۲۵ در ۱۳ در ۴٫۵» با ۱٫۷ درصد بوده است.
در مقایسه‌ی نتایح حاصل از آمارگیری نیمه‌ی دوم ۱۳۹۰ با دوره‌ی مشابه سال قبل، شاهد افزایش متوسط قیمت‌ها در این دو گروه هستیم.
در این میان، بیش‌ترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «بلوک سفالی سقفی به ابعاد ۴۰ در ۲۵ در ۲۰» با ۴۴٫۹ درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «آجر ماشینی سوراخدار سفید ۵٫۵» با ۶٫۴ درصد می‌باشد.

گروه لوله و پروفیل‌های فولادی مورد مصرف در سازه
در گروه «لوله و پروفیل‌های فولادی مورد مصرف در سازه»، در این دوره نسبت به دوره‌ی قبل مشاهده می‌شود که متوسط قیمت اقلام افزایش بسیار متفاوتی داشته است، به گونه‌ای که متوسط قیمت «تیرآهن نمره ۲۲» با ۳۸٫۵ درصد دارای بیشترین افزایش و «ناودانی نمره ۱۸» با ۰٫۲ درصد دارای کمترین افزایش بوده است.
با مقایسه‌ی متوسط قیمت‌های اقلام این گروه در این نیمه نسبت به نیمه‌ی مشابه سال قبل هم شاهد افزایش متغیر قیمت‌ها هستیم. بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «تیرآهن ۲۲» با ۵۱٫۸ درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «ناودانی نمره ۲۰» به ۱۴٫۲ درصد بوده است.

گروه میلگرد
در گروه «میلگرد» متوسط قیمت تمامی اقلام نسبت به دوره قبل دارای افزایش بوده است در بین اقلام این گروه بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «میلگرد آجدار نمره ۳۰» با ۳۳٫۴ درصد و کمترین افزایش مربوط به «میلگرد ساده نمره ۶» با ۷٫۴ درصد بوده است.
مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه دوم ۱۳۹۰ با دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد متوسط قیمت تمامی اقلام افزایش یافته است. در این میان بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «میلگرد آجدار نمره ۲۰» با ۴۳٫۵ درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «میلگرد ساده نمره ۲۸» با ۲۴٫۱ درصد بوده است.

گروه ورق‌های فلزی
در گروه «ورق‌های فلزی» متوسط قیمت تمامی اقلام نسبت به دوره‌ی پیش دارای افزایش بوده است. در بین اقلام این گروه، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «ورق‌ سیاه با ضماخت بیش از ۳ میلی‌متر» با ۱۸٫۱ درصد بوده است و «پروفیل برنزی توپر» با ۱۱٫۲ درصد دارای کمترین افزایش متوسط قیمت بوده است.

مقایسه‌ نتایح حاصل از آمارگیری در نیمه دوم ۱۳۹۰ به دوره‌ی مشابه سال قبل نشان می‌دهد، متوسط قیمت تمان اقلام این گروه افزایش یافته است. در این میان، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «ورق سیاه با ضخامت بیش از ۳ میلی‌متر» با ۳۳٫۸ درصد و کمترین افزایش مربوط به «پروفیل برنزی توپر» با ۱۸٫۱ درصد بوده است.

گروه ورق گالوانیزه
در گروه «ورق گالوانیزه»، مقایسه متوسط قیمت اقلام در این دوره به دوره قبل حاکی از افزایش قیمت تمامی اقلام آن می‌باشد. در بین اقلام این گروه، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «ورق گالوانیزه رنگی» با ۱۸٫۵ درصد و کمترین افزایش مربوط به «ورق گالوانیزه صاف» با ۱۴٫۲ ددرصد بوده است.

مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری در نیمه دوم ۱۳۹۰ با دوره مشابه قبل در این گروه نشان می‌دهد متوسط قیمت تمامی اقلام افزایش یافته است. در این میان، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «ورق گالوانیزه کرکره‌ای» با ۲۸٫۵ درصد و کمترین افزایش مربوط به «ورق گالوانیزه صاف» با ۲۱٫۲ درصد بوده است.

گروه قطعات پیش ساخته سیمانی و بتنی
در گروه «قطعات پیش ساخته سیمانی و بتنی»، مقایسه متوسط قیمت اقلام در نیمه دوم ۱۳۹۰ با نیمه قبل نشان می‌دهد که همچنان متوسط قیمت‌ها افزایش داشته است. در بین اقلام این گروه، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «لوله‌ سیمانی عملولی نمره ۱۵» با ۲۱٫۲ درصد بوده است و «بلوک سیمانی دیواری به ابعاد ۴۰ در۲۰ در ۱۰» با ۱۲٫۳ درصد دارای کمترین افزایش بوده است.

مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری در نیمه دوم ۱۳۹۰ با دوره مشابه سال قبل نیز نشان می‌دهد که متوسط قیمت تمامی اقلام افزایش داشته است. در این گروه، بیشترین افزایش به «بلوک سیمانی دیواری به ابعاد ۴۰ در ۲۰ در ۱۰» با ۳۱٫۲ درصد و کمترین افزایش به «لوله‌ سیمانی معمولی نمره ۲۰» با ۱۵٫۳ درصد دارای تعلق دارد.

گروه موزاییک
نتایج آمارگیری نیمه دوم ۱۳۹۰ نمایانگر آن است که در گروه «موزاییک»، متوسط قیمت تمامی اقلام مورد آمارگیری افزایش اندکی یافته است. در این میان بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به موازییک ایرانی با سنگ موزاییک معمولی به ابعاد ۴۰ در ۴۰» با ۵٫۷ درصد می‌‌باشد. کمترین افزایش قیمت نیز با ۲٫۴ درصد به «موزاییک سیمانی ساده به ابعاد ۳۰ در ۳۰» تعلق دارد.

مقایسه نتایج این دوره با دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد که بیشترین افزایش قیمت، مربوط به «موزاییک ایرانی با سنگ موزاییک معمولی به ابعاد ۴۰ در ۴۰» با ۲۳٫۵ درصد است. کمترین افزایش قیمت نیز با ۶٫۴ درصد به «موزاییک فرنگی با خرده سنگ مرمر یا مرمریت تا نمره ۵ به ابعاد ۴۰ در ۴۰» تعلق دارد.

گروه چوب
مقایسه نتایج این آمارگیری به دوره‌ی پیش حاکی از این است که در گروه «چوب»، متوسط قیمت سه قلم دارای افزایش و چهار قلم دارای کاهش بوده است. در گروه «مصالح ساخته شده چوبی» و «گروه قطعات پیش‌ساخته چوبی» به جز یک قلم، بقیه‌ اقلام دارای افزایش قیمت بوده اند. بیشترین افزایش قیمت در این سه گروه مربوط به «چوب چهار تراش خارجی» با ۱۱٫۲ درصد و بیشترین کاهش مربوط به «تراورس ایرانی» با ۹٫۷ درصد بوده است.

نتایج حاصل از آمارگیری در این سه گروه در نیمه دوم ۱۳۹۰ نشان می‌دهد که متوسط قیمت تمامی اقلام به جز چهار قلم نسبت به دوره‌ مشابه سال قبل دارای افزایش بوده است. در این میان، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «چوب چهارتراش خارجی» با ۲۰٫۱ دصد و بیشترین کاهش مربوط به «چوب تراش ایرانی» با ۹٫۳ درصد بوده است.

گروه محصولات پلاستیکی پوشش کف و دیوار
در گروه «محصولات پلاستیکی پوشش کف و دیوار»، در این دوره، تنها «کفپوش پلاستیکی از نوع وینیل به ضخامت ۱٫۵ میلی‌متر به صورت تایل» دارای اطلاع است که متوسط آن نسبت به دوره قبل ۱۰٫۰ درصد افزایش داشته است.
متوسط قیمت این قلم در این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۳٫۸ درصد افزایش داشته است.

گروه مصالح پلاستیکی و لاستیکی و گروه چتایی
در گروه‌های «مصالح پلاستیکی و لاستیکی» و «گروه چتایی» متوسط قیمت تمامی اقلام نسبت به دوره پیش افزایش پردامنه‌ای داشته است، به نحوی که بیشترین افزایش قیمت در مقایسه با نیمه قبل مربوط به «ورق بدون موج آکریلیک به ضخامت حدود ۳ میلی‌متر» با ۴۳٫۶ درصد و کمترین افزایش قیمت مربوط به «گونی چتانی ۱۱ در۴۵» با ۶٫۲ درصد بوده است.

مقایسه متوسط قیمت اقلام این دو گروه با دوره مشابقه سال قبل، مجددا نشان می‌دهد که متوسط قیمت تمامی اقلام افزایش پردامنه‌ای داشته است که «ورق بدون موج اکریلیک به صخامت حدود ۳ میلی‌متر» با ۴۶٫۷ درصد دارای بیش‌ترین افزایش و «ورق فایبرگاس موجدار به ضخامت یک تا ۱٫۵ میلی‌متر» با ۷٫۸ درصد دارای کمترین افزایش بوده است.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.