آیا فیس‌بوک به سرنوشت یاهو دچار می‌شود؟

اگر تعداد کاربر مبنای فیس بوک که از رقم خاصی بالاتر نمی رود و قیمت سهام در حال سقوط آن را در نظر بگیریم آیا فکر می کنید که فیس بوک ظرف ۱۰ سال آینده چه سرنوشتی خواهد داشت؟
بنا به گزارش شرکت تحلیلی ComScore، ماه گذشته فیس بوک ۱۵۸٫۰۱ میلیون بازدید کننده از آمریکا داشت که نسبت به رقم ۱۵۸٫۶۹ میلیون بازدید کننده ماه آوریل و ۱۵۸٫۹۳ میلیون نفر ماه مارس رو به کاستی است.
فیس بوک با راه اندازی یک پورتال سیستم زیر نظر گرفتن کاربرانش را آغاز نموده است اخیرا اظهار داشته است که آن صدها کارمند آنلاین در سرتاسر جهان دارد تا میلیون ها گزارش کاربران را که در مورد موضوعات مختلفی نظیر اسپم تا تهدیدهای دیگر است را هر هفته دریافت و بررسی نمایند.
در چارت پرجزئیاتی که فیس بوک ترسیم کرده است انواع تعاملات شرکت و نتایج بالقوه آن را به تصویر کشده است و می توان دید که حتی غیرفعالسازی یک اکانت تهدیدی برای درآمدزایی این شرکت محسوب می شود.
فیس بوک به دلیل مناسب نبودن تبلیغاتش از سوی بسیاری از سرمایه گذاران مورد انتقاد قرار گرفته است و دلایل خرید سهام این شرکت رشد سریع آن بود.
اما سهام این شرکت که با ۳۸ دلار آغاز شد به سرعت روند نزولی پیدا کرد و به ۲۰ دلار رسید.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Ciol،به گفته اریک جکسون، بنیانگذار Ironfire Capital با وجود سقوط سهام فیس بوک هیچ چیزی نمی تواند مانع از کسب دستاوردهای این شرکت شود، فیس بوک به همان شیوه ای که یاهو از اذهان و شهرت محو شد، ناپدید و گمنام می شود، اما همه می دانیم که یاهو هنوز در حال درآمدزایی است، هنوز ۱۳۰۰۰ نفر کارمند دارد اما ارزش کنونی آن ۱۰% ارزش آن در سال ۲۰۰۰ است. حال شاید طی ۱۰ سال آینده این اتفاق برای فیس بوک رخ دهد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.