آیت‌الله العظمی صافی: باید با تمام توان در حلّ مشکلات مردم تلاش کرد

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۰۵:۰۷:۵۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفتند: اسلام به خدمت‌رسانی به مردم تأکید زیادی دارد بنابراین هر طور که می‌توان، باید وسیله تسریع و حلّ امور مردم را فراهم کرد. 
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، معظم له در دیدار اعضای شورای شهرقم، با تقدیر از فعالیت‌های این شورا با بیان این‌که امیدوارم مقاصد خوبی که دارید محقق شود، اظهار داشتند: قم، شهر اهل بیت (ع) و با سابقه‌ای دیرین و کهن دارد امتیازات خاص و برجستگی‌های زیادی است.
ایشان افزودند: اینجا عشّ آل محمد «صلوات الله علیهم اجمعین» است، و خدمت به این شهر با حفظ شئون آن از باب تعظیم اسلام و تعظیم اهل بیت علیهم السلام ثواب و اجر فراوانی دارد،  شخصیت‌های والا و عظیمی از قم، جزو اصحاب ائمه علیهم السلام بوده‌اند که در عظمت، کم‌نظیر می‌باشند و الان اگر ما بخواهیم نسبت به آن وقت حساب کنیم، خیلی از نظر وجود این اشخاص فقیریم.
معظم له با بیان ‌این که همه این خدمات خدمت به اهل بیت(ع) به خصوص امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است، اظهار داشتند: به رفتگران عزیزی که کوچه‌ها و خیابان‌ها را نظافت می‌کنند با نظر کم نگاه نکنید؛ چرا که گاهی همین شخصی که جارو می‌کشد از خیلی از اشخاصی که خیال می‌کنیم مقامی دارند مقامشان بالاتر است. البته اگر از روی خلوص نیّت باشد .
این مرجع تقلید ادامه دادند: موقوفاتی در قدیم بوده است که صاحبان وقف اشخاصی را اجیر می‌کردند تا در کوچه ها راه بروند و اگر چوب و سنگ و خاشاکی بود از سر راه مردم بردارند و راه مردم را نظافت کنند، و اجرتشان از درآمد همین موقوفه‌ها تأمین می شد.
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خطاب به اعضای شهر قم خاطرنشان کردند: اسلام به خدمت‌رسانی به مردم تأکید زیادی دارد بنابراین هر طور که می‌توان، باید وسیله تسریع و حلّ امور مردم را فراهم کرد. شهرداری و شورای شهر هم از آن مراکزی است که در آن باید حوائج مردم برآورده شود و مردم در آسایش کامل باشند،‌ و به محرومان و انسان‌های ضعیف کمک کنند.
ایشان افزودند: باید در همه برنامه‌ها خدا را در نظر داشت و برای رضای خداوند متعال، به مردم خدمت کردو هر کس خالصانه به این مردم خدمت بکند دارای مقام والایی است.
معظم له به نام‌گذاری تونل غدیر اشاره کردند و افزودند:‌نام‌گذاری تونل غدیر به این نام، بزرگداشت و تعظیم شعائر است مسأله مهمَی بود. بنده هر موقع از آنجا ردّ می‌شوم به یاد شما عزیزان هستم و شما را دعا می‌کنم.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان خاطرنشان کردند: بنده هم می‌گویم که ای‌کاش می‌توانستم با این عزیزان خدمت بکنم و این شهر مقدس را جارو بزنم که ثواب فراوانی دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۷۰۷۵۰۶۵۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.