آیت الله تسخیری: چهره حقیقی ملت پاکستان صلح ، وحدت و همبستگی است

چهارشنبه ۲۴ خرداد – ۰۱:۴۲:۵۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش وحدت و تقریب با محوریت بیداری اسلامی تاکید کرد: چهره حقیقی ملت پاکستان صلح، وحدت، تقریب و همبستگی است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آیت الله تسخیری در همایش وحدت و تقریب با محوریت بیداری اسلامی که به همت نمایندگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اسلام‌آباد برگزار شد، گفت: مسلمانان باید اختلافات خود را به فراموشی بسپارند زیرا تنها رمز موفقیت آنان دوری از دامن زدن به مسائل و اختلافات است.
دبیر کل مجمع تاکید کرد: چالش اصلی امروز که مسلمانان با آن مواجه هستند دوری از یکدیگر است.
وی با قدردانی از تلاش‌های پاکستان برای برگزاری همایش‌هایی با هدف هماهنگی و ایجاد همبستگی‌های مذهبی، تصریح کرد: مردم پاکستان در این همایش چهره حقیقی خود را نشان دادند. چهره حقیقی این ملت جنگ و خون ریزی و کشتار نیست چهره حقیقی این کشور صلح، وحدت، تقریب و همسبتگی است و  تقریب به معنای ترکیب مذاهب نیست تقریب یعنی هر مذهبی در حالیکه ویژگی‌های خودش را حفظ می کند بیشتر روی مشترکات متمرکز شود.
وی تصریح کرد: وحدت تنها سلاحی است که می توان با آن با تمامی توطئه ها علیه اسلام مبارزه کرد.
آیت الله تسخیری با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام برای انجام طرح های شیطانی خود با شکست مواجه خواهند شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش و ترویج وحدت بین مسلمانان ، تلاش‌های مستمری را انجام می دهد.
همچنین خانم `فردوس عاشق اعوان` وزیر فدرال مقررات و خدمات ملی پاکستان با اظهار خرسندی از حضور آیت‌الله‌تسخیری در سمینار مذکور، تلاش و خدمات وی را در مسیر ترویج هماهنگی های مذهبی مورد تجلیل و ستایش قرار داد.
عاشق اعوان با هشدار به مسلمانان نسبت به سوء استفاده دشمنان اسلام از اختلافات آنان افزود: مسائل دینی نباید بازیچه سیاست قرار گیرد، مسوولان و رهبران سیاسی باید در تغییر فضای اختلافات و حل مسائل مسلمانان تمام تلاش خود را انجام دهند.
`قاضی حسین احمد` رییس شورای همبستگی ملی پاکستان نیز گفت: مسلمانان باید اصول و قواعد زندگی خود را با توجه به زندگی و منویات حضرت محمد ﴿ص﴾ اتخاذ کنند، در واقع مسلمانان باید نسبت به وحدت و یکپارچگی میان خود متعهد باشند.
رییس سابق جماعت اسلامی پاکستان با اشاره به اینکه شورای همبستگی ملی این کشور به تازگی با هدف ترویج هماهنگی و رفع اختلافات مذهبی ایجاد شده ، افزود: این شورا برای ایجاد اتحاد بین مسلمانان تلاش خواهد کرد.
علامه سید `حافظ ریاض حسین نجفی` رییس حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور در سخنانی با ستایش از نقش برجسته و تلاش‌های امام خمینی ﴿ره﴾ بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برای برپایی حکومت اسلامی در ایران به ویژه تلاش برای وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان، گفت: ما از خداوند متعال شاکریم که پس از امام خمینی ﴿ره﴾ ، رهبری با صلاحیت و خیرخواه برای مسلمانان یعنی حضرت آیت الله خامنه ای را برای ما به میراث گذاشتند.
شماری از سخنرانان هم ضمن درخواست ترویج  هماهنگی بین مذاهب در پاکستان، تاکید کردند: دور شدن مسلمانان از روح واقعی اسلام دلیل اصلی اختلاف بین آنها می باشد.
 در این همایش سه روزه(۲۲ تا ۲۴ خرداد ماه) تعدادی از علمای دینی و طلاب پاکستان از جمله شیعیان ، اهل سنت، بریلوی و دیوبندی نیز حضور داشتند.

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۳۱۳۴۲۵۲۶۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.